הרגעה, ואיום: האו"ם העביר לחיזבאללה מסר מישראל בנוגע להרג פעיל הארגון עלי כאמל מוחסן ג'וואד בתקיפה שיוחסה לישראל בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, לפיו ישראל לא ידעה על נוכחותו של הפעיל במקום התקיפה ולא הייתה כוונה לחסל אותו - כך מסרו היום (שבת) מקורות לרשת הערבית "אל מיאדין". 

המקורות הוסיפו כי ההודעה הישראלית כללה גם אזהרה מפני ההשלכות שיהיו לתגובה צבאית מצד חיזבאללה, וציינו כי המסר התקבל בצד השני - שדחה את האיומים והאזהרות מצד ישראל. כזכור, מזכ"ל ארגון הטרור, חסן נסראללה, הכריז כי הרוגים השייכים לארגון במהלך המתקפה האמורה או כל תקיפה אחרת המיוחסת לישראל בסוריה, תוביל לתגובה מצד הארגון בגבול לבנון.

חיזבאללה (צילום: רויטרס)
חיזבאללה (צילום: רויטרס)

בתגובה לאירועים, בצה"ל הוחלט לתגבר נקודתית את הכוחות בגבול הצפון. המקורות סיפרו לכתב "אל-מיאדין" על ההיערכות הצה"לית וטענו כי צה"ל איתר וניטר תנועה גדולה של פעילי חיזבאללה, אך "היה מבולבל ולא ידע כיצד להגיב לכך".

כזכור, ביום חמישי שעבר דיווח האירגון הסורי לזכויות אדם כי במהלך התקיפות האוויריות סמוך לבירה דמשק, נהרגו חמישה מאנשי משמרות המהפכה האיראניות ועוד שבעה חיילים סורים נפצעו. סוכנות הידיעות הסורית SANA דיווחה כי מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו באזור דמשק.

תקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

יעדי התקיפה הוגדרו כ"יעדי עומק". רשת "אל ערבייה" ייחסה את התקיפה לישראל. מסתמן כי היעדים היו מחסני אמל"ח בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, על אף שחלק מהדיווחים העריכו כי ייכן ומדובר בניסיון חיסול לבכירים איראיניים השוהים כעת בסוריה. כמו כן, דווח על תקיפה באזור קוניטרה. לפי כתב SANA, ישראל שגרה מספר טילים מהגולן למרחב האווירי של דרום-דמשק. ההגנה האווירית נטרלה את רב הטילים והתקבל אישור לשבעה חיילים סורים פצועים.