הצהרה מיוחדת בעקבות האירועים בצפון: ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נשאו הערב (שני) דברים בהצהרה לתקשורת בעקבות האירוע הביטחוני שהתרחש מוקדם יותר בגבול הצפון, במהלכו כוח צה"ל סיכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים של חיזבאללה

ראשית דיבר נתניהו, שאמר: "ישראל תמשיך לפעול נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית באזורנו. נסראללה מסבך את מדינת לבנון בגלל איראן. היום חוליה של חיזבאללה חדרה לשטח ישראל. היערכות מבצעית טובה של כוחות צה"ל והמפקדים בשטח סיכלה את הניסיון הזה.
אנו רואים את הניסיון לחדור לשטחנו בחומרה רבה. חיזבאללה ולבנון נושאות באחריות לאירוע הזה, ולכל התקפה שתצא משטח לבנון נגד ישראל. חיזבאללה צריך לדעת שהוא משחק באש. כל התקפה נגדנו תענה בעוצמה רבה". עוד אמר נתניהו כי: "נסראללה טעה בגדול בהערכת ישראל ביכולתה להגן על עצמה, וחיזבאללה שילמה על כך מחיר כבד. ממליץ לו לא לחזור על הטעות הזו".

בהמשך, גנץ אמר: "חוליית חיזבאללה חדרה לשטח ישראל בניסיון לפגוע בחיילי צה"ל. חיילי צה"ל פעלו בדיוק רב, ומנעו אירוע קשה שיכול היה לגבות חיי אדם. ישראל נחושה מאי פעם למנוע פגיעה בריבונותה או בחייליה, ובוודאי שלא באזרחיה. לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות, והן יישאו באחריות הכואבת לכל פעולת טרור שתתרחש משטחן. מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל, מסכן את עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה נגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת. אני מבקש לומר באופן ברור - צה"ל מוכן להגיב. מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לפעול בכל מקום שידרש, קרוב או רחוק ככל שיהיה".

התקרית החריגה בגבול הצפון

האירוע הביטחוני החל סמוך לשעה 15:00 במרחב הר דב שבצפון הארץ, במהלכו ניסתה חולייה בת שלושה-ארבעה מחבלים לחדור לשטח ישראל בגזרת הר דב. תצפיתניות זיהו את החולייה שניסתה לחדור וצה"ל פתח באש, סיכל את הניסיון והמחבלים נמלטו. 

צה"ל הנחה את תושבי האזור להישאר בביתם בזמן שנמשכו חילופי האש בין הצדדים, ובתום האירוע הנחה על הסרת ההגבלות בצירי התנועה בצפון, וכעת התנועה פתוחה כבשגרה.