המתיחות הגבוהה בצפון נמשכת, ובצה”ל מוכנים לתגובה משמעותית במידה שחיזבאללה יבצע פעולה לאורך הגבול ויפגע בחיילי צה”ל. עם זאת השגרה האזרחית נשמרת, ואין הגבלות על אתרי התיירות באזור, לנוכח ההערכה שארגון הטרור הלבנוני מעוניין לפגוע במטרה צבאית ולא בפעולה נגד מטרות אזרחיות.

למרות השקט של הימים האחרונים מאז התקרית בהר דב ביום שני השבוע, הכוננות של צה”ל בסוף השבוע הזה גבוהה מאוד, וכוללת תגבור כוחות מראש הנקרה במערב ועד החרמון במזרח. בחיזבאללה הורידו ביממה האחרונה פרופיל וכמעט ולא משמיעים איומים פומביים. למרות זאת, ההנחה המחמירה של הצבא היא כי חיזבאללה מעוניין להגיב בפעולה נוספת לאחר הכישלון בהר דב.

בימים האחרונים נמנעו בצה”ל מלהפיץ את סרטון המעקב אחר חוליית חיזבאללה, שנמשך שעות ארוכות. זאת, בניסיון להרגיע את המצב בשטח. בצה”ל העריכו כי דרך הפעולה שנבחרה - להבריח את החוליה ללבנון ולא להרוג אותה - עשויה לספק לחסן נסראללה סולם לרדת מהעץ בנוגע להתחייבות שלו להגיב על כל הרוג של חיזבאללה גם בסוריה. צה”ל אומנם פרס בימים האחרונים עשרות מחסומים בכבישי הצפון, אבל כרגע מטרתם היא לחסום רכבים צבאיים מלהגיע לאזור הגבול.

בתוך כך ציטט אתמול העיתון הכווייתי “אל־ג’רידה” גורם בכוח קודס של משמרות המהפכה באיראן, שחשף כי בנו של מנהיג חיזבאללה, ג’וואד חסן נסראללה, ניצל לפני כשלושה שבועות מניסיון חיסול, לאחר שהגיע להעביר מסר מאביו למנהיגי מיליציית אל־חשד א־שאעבי בעיראק. קודם לכן העביר ג’וואד מסר סודי מאביו למפקד כוח קודס בטהרן ואז הגיע לבגדד.

ג'וואד נסראללה  (צילום: ATTA KENARE AFP via Getty Images)
ג'וואד נסראללה (צילום: ATTA KENARE AFP via Getty Images)

בעניין אחר: עז א־דין חוסיין, פעיל חמאס שחדר לשטח ישראל בשחייה ונעצר ע"י צה”ל, סיפר בחקירתו בשב”כ כי בביתו בג’בליה בצפון הרצועה החזיק טיל נ”מ שאיתו אמור היה לבצע ירי לעבר מסוקי חיל האוויר שינסו לנחות באזור. זה החל בסיפור מוזר על ניסיון לברוח לישראל בגלל מצוקה אישית, לאחר שברצועה סברו שהוא משתף פעולה עם ישראל, בחקירה התגלה כי הוא פעיל מערך הנ”מ של חמאס, ונחשפו פרטים על דרך הפעולה של חוליות הנ”מ של חמאס. אתמול הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לחוסיין עבירות ביטחוניות חמורות.

כוח צה"ל בצפון, אתמול. בתמונה למטה: ג'וואד נסראללה
צילומים: דו״צ, ATTA KENARE AFP via Getty Images