בצה"ל לא שוללים כי החולייה שביצעה את ניסיון הפיגוע הלילה (ב') בדרום הגולן קשורה לחיזבאללה, ולניסיון של הארגון לנקום על הפעולה שיוחסה לישראל לאחרונה, במסגרתה חוסל פעיל של הארגון. 

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, התייחס לאירוע ואמר כי "בימים האחרונים אנחנו מתגברים סד"כ (סדר כוחות) בפיקוד הצפון. גם באוגדה 91 וגם ב-210. העלנו כוחות אש וסד"כ של מיוחדים. אנחנו מזהים במוצב 116, מוצב לא פעיל שנמצא במובלעת (בצד המזרחי של הגדר), בימים האחרונים התקרבות לגדר בהסתוות לרועי צאן. המרחב הזה הופך להיות מרחב חשוד. אנחנו כמובן שולטים עליו בחמ"ל תצפיות של חטיבה 474. אנחנו ממקמים מארב של מגלן שנמשך כשבוע. מטרתו של המארב: סיכול האירוע הזה". 

תיעוד מהחיסול בצפון. צילום: דובר צה"ל

"סביב השעה 20:00 מתקיים זיהוי ראשון של התצפיתניות", סיפר דובר צה"ל, "הזיהוי השני הוא סביב 23:00 בלילה. התצפיתניות באותו חמ"ל איסוף מזהות זיהוי חד ומדויק. מדובר בחוליה של ארבעה אנשים. אנחנו מזהים שחלקם חמושים ושהם ממקמים מטען בסמוך לגדר. הם חצו קו אלפא והם בשטח ישראל, אבל הם לא חצו את הגדר. אנחנו פותחים באש באופן משולב ובמקביל: גם באוויר וגם מיבשה. גם ירי צלפים וגם ירי מטול".

בצה"ל מעריכים הבוקר כי ארבעת המחבלים חוסלו, וכי נכון  לעכשיו לא ידוע להצביע על שיוך ארגוני של הארבעה. "יש הרבה כוחות בסוריה, ,מדגיש תא"ל זילברמן, "אנחנו לא יודעים לחבר כרגע את האירוע הזה להצהרות נסראללה על מימוש המשוואה. ברור לנו שהמשטר הסורי מבחינתנו אחראי על זה". 

דובר צה"ל הדגיש עוד כי האירוע בעיצומו. "אנחנו ברגעים אלו מבצעים נטרול של הזירה. אני מניח שנוכל ללמוד הרבה מהנטרול. אנחנו בקשר עם היישובים, גם מפקד האוגדה וגם מפקד פיקוד צפון". 

"אירוע טוב מבחינתנו של שליטה וסגירת מעגל מהאוויר מהקרקע. אנחנו ממשיכים להיות ערוכים ומוכנים. אנחנו לא מתכננים לרדד כוחות בצפון. אנחנו בהגנה. דרושה הרבה סבלנות ותחבולה", הדגיש הקצין הבכיר. 

תא"ל זילברמן התייחס גם לשקט שהופר בדרום ולירי הרקטה לעבר יישובי העוטף, ואמר: "לא נקבל משוואה של ירי לעבר ישראל. מקווים שהשקט בגזרה זו יימשך".