בצל חקירת הפיצוץ ההרסני בלבנון התייחס היום (שישי) ראש הדסק לענייני ערבים צביקה יחזקאלי ('חדשות 13') בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM למתיחות בצפון, וטען כי החומר שהתפוצץ בלבנון נועד לפגוע בישראל ב'מלחמת לבנון השלישית' ושייך לחיזבאללה. "אני רואה בנסראללה האשם והאחראי המרכזי להחזקת ולהבאת החומר הזה, האמוניום החנקתי למחסני הנמל", אמר יחזקאלי. 

מה שלומך צביקה? אתה עם קורונה, נדבקת בנגיף?
"כן, אתה יודע כולם אומרים נדבקת, לא. אני חיובי לנגיף, בוא נשאיר את זה שאני אדם חיובי לנגיף. אני לא חולה, כמו שאומרים 'בית חולים זה בית רפואה'? נכון, יש לי קורונה. נכנסתי לבידוד לפני שבוע כשרציתי לצאת, עשיתי בדיקה והנה יש לי את הנגיף".

הפיצוצים בנמל ביירות (צילום: רשתות חברתיות)
אתה בבידוד?
"כן בבידוד".

איך זה?

"זה כיף, זה טוב, שוב אתה יודע זה לא כזה מוזר לי. זה נחמד, עצירה מהרבה דברים, זמן להתבונן, לקרוא ספרים, להיות בשקט, להקשיב. אני מאוד אוהב את זה".

אתה אוהב להתבודד, לצאת ליער לדבר עם אלוהים. נכון?
"נכון, נכון. תדע שזה אחד הדברים שהכי אהבתי. במציאות שלנו אדם צריך לנוח ואם באה הקורונה לתת לנו לנוח, בואו נתבונן על החיים המואצים שלנו ואולי נעשה הפסקה. באמת כשיוצאים מהבידוד רואים את החיים אחרת. חיים לאט ויותר טוב".

הזמנת את הקורונה?
"נכון, אתה יכול לחשוב בצדק, אולי הבאתי את זה על עצמי. חדשות אפשר לשדר מהחדר, אפשר להיות מחובר להכול או מנותק להכול. כשאתה בבידוד זה פשוט שם אותך באיזון מסוים".

אתה אומר שאין תסמינים ואתה בסדר, עם ישראל חי.
"הכול בסדר, עם ישראל חי".

המשפחה?
"לילדים אין שום תסמינים, כולם במעקב מה קורה אבל אל תשכח שאני כבר שבוע. הם שבוע בלי תסמינים וגם אני. יכול להיות שאנחנו עוברים את זה באופן קל, בעזרת השם. שזה מאחוריי עוד כמה ימים. כנראה שזה עובר חלק".

בעקבות זה חברים ב-13 נכנסו גם לבידוד.
"מה לעשות? ישבתי בפאנל, הכול בגלל נסראללה, בשבוע שעבר עם כל התקרית. הגעתי לאולפן, ישבתי עם בנט, אלון בן דוד, מדדו לי חום בבדיקה והייתי עם מסכה אבל הכנסתי אותם לבידוד עד יום ראשון".

וגם היה לך יום הולדת.
"נכון, תראה איזה מתנה קיבלתי. היום ההולדת שלי היה בט"ו באב. כמה אנחנו חיים בנס, כמה המדינה יפה, החיים יפים והכול טוב. רק תסתכלו מה קורה בלבנון ובמזרח התיכון".

אתה מאלץ אותי, בוא נדבר על נסראללה. היום הוא אמור לנאום. אתה יכול להעריך מה הוא יגיד?
"כן, אני יוכל להעריך. קודם כל, זה יהיה נאום תנחומים לעם הלבנוני. נאום של 'בואו נתאחד וזה הזמן לסולידריות' והמון דיבורים כאלה. נסראללה עם הגב לקיר, הוא יגיד שהוא מוכן לקבל סיוע בינלאומי אפילו ממדינות אויב, ארה"ב ובטח לא מישראל. אתה תראה נסראללה שמתחמק בעין לבנונית, לא יאמר היום בערב לאנשים שלו 'אנחנו אשמים שהיה בנמל ביירות, הזמנו את החומר, הייתה לנו נגיעה'. הוא יגלגל את זה כך שאנשים בנמל ישלמו את המחיר והוא יצא זכאי".

אצבע מאשימה?
"ודאי, ניסים". 

רגע, נסראללה עומד מאחורי הפיצוץ?
"אני רואה בנסראללה אחד האחראים והאשמים להחזקת החומר בנמל ביירות, ואסביר. אנחנו לא מדברים על הפיצוץ שפרץ משום מקום. אנחנו מדברים על הפיצוץ שהגיע למדינה שקורסת תחת נטל כלכלי בשל סנקציות שנסראללה הביא עליה, היא קורסת תחת איום של מלחמה שנסראללה מאיים, נשברת תחת הקורונה ולא מצליחה לנהל את עצמה במשבר פוליטי".

אתה בורח לי, אתה רואה בנסראללה את האדם שעומד מאחורי הפיצוץ?
"אני רואה בנסראללה האשם המרכזי והאחראי המרכזי להחזקת ולהבאת החומר הזה, האמוניום החנקתי למחסני הנמל. כאחראי על הנמל ומעברי הגבול, זה מה שהוא מנסה כרגע לגלגל".

זה נועד לשמש נגדנו?
"וודאי, החומר הזה הוא החומר הזמין ביותר לארגונים סמי צבאיים וטרור כדי להשיג פיצוצי הדף. זה חומר שהיה אמור לשמש נגדנו במלחמת לבנון השלישית, זה ברור. מי מחזיק כמויות כאלה של נפץ? יש לחיזבאללה עבר עם החומר הזה, הם חיפשו אותו בעולם מ-2011 מכול מיני מדינות מתמוטטות. זה החומר של חיזבאללה, ועדת החקירה תגיע לזה? ספק. ספק אם למישהו יש אומץ היום להגיד 'נסראללה אתה החזקת בזה'. זה חלק מהטריטוריה של נסראללה בנמל ביירות שהתפוצץ וגילה ללבנונים שהם יושבים על חבית חומר נפץ".

איך זה יכול לשנות את סדר העדיפויות שלו כלפי ישראל?
"זו השאלה של לבנון היום, האם הדף הפיצוץ שינה את סדר העדיפויות? זה תלוי בלבנונים עצמם. לבנון זו מדינה הרוסה, שבורה עדתית, מדינה לא מתפקדת ואם הלבנונים יתחילו הפגנות הערב ויגידו לנסראללה 'עד כאן. תפרק מנשקך, אתה לא יכול לבנות מדינה בתוך מדינה', יכול להיות שחיזבאללה ישנה את דרך ההתנהגות שלו בלבנון. אני לא יודע, צריך המון כוח, עימותים ודם, נסראללה לא יוותר. נכון שהוא ספג מכה, אני רואה את נסראללה נלחם בעם הלבנוני. לכן מתחיל פה קרב שאני לא יודע מי ינצח בו, אבל נסראללה לא הולך לשום מקום ".