יום מתוח בעוטף: מדובר צה"ל נמסר אמש (ראשון) כי כלי טיס של חיל האוויר תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.

כאמור, מוקדם יותר היום פתחו מחבלים באש לעבר כח צה"ל שהוקפץ לגדר המערכת בדרום רצועת עזה עקב דיווח על שמיעת ירי. צירים חקלאיים באוזר נחסמו בעקבות האירוע, שבו לא היו נפגעים. לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל הגיב בירי לעבר מטרות של "ארגוני ההתנגדות" בדיר אל בלאח שבמרכז הרצועה. 

בצה"ל ציינו כי בעקבות הדיווח על שמיעת הירי הופסקו העבודות על הגדר ובוצע ירי מרגמות למיסוך המרחב. לאחר מכן בוצע ירי לעבר כוח צה״ל שהוקפץ לנקודה. אין נפגעים. 

מהמועצה האזורית אשכול נמסר מוקדם יותר כי "בעקבות אירוע בטחוני שארע לפני זמן קצר על גדר המערכת באזור צפון המועצה, נסגרו כעת על ידי הצבא כל הצירים המובילים לגדר המערכת, לאורך כל הגבול. ‏החל מעכשיו ועד עדכון חדש - לא תהיה כניסה למרחב הגדר בכל גזרת המועצה, כולל עבודות חקלאיות בסמוך לגדר".

ממשיכים בטרור הבלונים

בהמשך לתקרית הירי הזו, בשעות אחר הצהריים, תועדו עוד שני מקרי שריפה שנגרמו בעקבות הפרחת בלוני תבערה לעבר העוטף. ככל הידוע כעת, אין נפגעים.

בלוני נפץ בעוטף עזה (צילום: דוברות המשטרה)
בלוני נפץ בעוטף עזה (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע התרחש לאחר סוף שבוע מתוח בדרום, שבמהלכו דיווחו הפלסטינים כי פלסטינית בת 24 נורתה למוות במהלך עימותים עם כוחות צה"ל בג'נין. 

מוקדם יותר, בלילה בין חמישי לשישי תקף חיל האוויר יעדים ברצועת עזה. על פי הודעת דובר צה"ל, מטוס קרב וכלי טיס תקפו תשתית תת קרקעית של חמאס בצפון הרצועה. על פי ההודעה, התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך יום חמישי.