יו"ר ארגון "שורת הדין" עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, שעוסקת ב"לוחמה משפטית בטרור", טענה הבוקר (ראשון) בשיחה עם רדיו 104FM כי בניגוד להשערות ולהצהרתו של נסראללה, הפיצוץ בנמל ביירות לא נגרם כתוצאה ממחסנים תעשייתיים אלא בגלל מאגרי חומרים כימיים כמו אמוניה, שיכולים לשמש לביצוע פיגועים. עוד טענה כי ישראל ידעה מראש על קיומם של המאגרים ואף העבירה התראות בעניינם למדינות אירופה השונות. 

לדבריה, "חיזבאללה אחראי לאסון. הוא הפך את נמל ביירות למחסן לחומרים כימיים, שיתק את המתנגדים והעמיד ביודעין אלפים מתושבי העיר בסכנת חיים. הם אוגרים למשל אמוניה חנקנית, שיכולה לשמש לביצוע פיגועים. המאגרים האלו מסכנים גם את אזרחי ישראל". 

"ככלל חיזבאללה אוגר כלי נשק מסוכנים באזורים אזרחיים", המשיכה. "הייתה דרישה מממשלת לבנון להוציא את החומרים מהנמל כי מי ששולט בהם זה נסראללה".

עוד הוסיפה: "אחת ההיערכויות של צה"ל לקראת מלחמת לבנון השלישית אלו המאגרים. מה יקרה? היא תחסל את מוקדי הנשק שכולם בקרב אוכלוסיה אזרחית ואז יופעל לחץ להפסיק לחימה ולפגוע באזרחים. לבנון כבר אבודה, היא קיבלה מכה קשה. הפנייה של ישראל צריכה להיות לאומות העולם: לאו"ם, האיחוד האירופי, בית הדין בהאג - כדי לפנות את המאגרים הללו, אחרת יקרה אסון". 

הפיצוץ בלבנון: התפרעויות והפגנות ברחבי ביירות