עובר בנונשלנטיות במעבר ארז: לאחר הודעת השב"כ היום (ראשון) על מעצרו של עבדאללה ד'עמה, אשר היה מעורב בפיגוע בו נהרגו לוחמי צה"ל, רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי ז"ל, מפרסם משרד הביטחון סרטון ובו נראה ד'עמה רגע לפני תפיסתו. בסרטון ממצלמות האבטחה של רשות המעברים במשרד הביטחון, נראה המחבל עם הגיעו למעבר ארז, שם נעצר ע"י השב"כ. 

תיעוד הרגעים שלפני מעצר המחבל במעבר ארז

בתוך כך, שוחח היום רה"מ (ראשון) עם מרים פרץ, אמו של אלירז פרץ ז"ל, לאחר הודעת השב"כ על מעצרו של דע'מה. "חיי אזרחיה של ישראל הם לא הפקר וחיי חייליה במיוחד. אנחנו סוגרים את החשבון", אמר נתניהו לפרץ בשיחת טלפון בין השניים. עוד אמר נתניהו לפרץ כי "גם נחמה פורתא היא נחמה". 

הבוקר הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) עצר בחודש שעבר את המחבל שהיה מעורב בפיגוע הרצחני במרץ 2010, בקרבת היישובים נירים ועין השלושה שבעוטף עזה. בפיגוע נפלו שני חיילי צה"ל, סמל ראשון אילן סביאטקובסקי ז"ל ורב סרן אלירז פרץ ז"ל ונפצעו שני חיילים נוספים.

דע'מה, תושב רפיח בן 38, נעצר ביולי בחשד למעורבותו בפעילות טרור כנגד חיילי צה"ל. מהחקירה עלה כי הפיגוע תוכנן על ידי ארגון שהדאא' אל אקצא החל מספטמבר 2008, ובוצע בפועל על ידם במרץ 2010, בעוד שארגון הג'יהאד האיסלאמי (הגא"פ) לקח אחריות על ביצוע הפיגוע. עוד עלה כי סמוך ליולי 2008, עבדאללה, אשר היה פעיל בשהדאא' אל אקצא, הסכים יחד עם פעיל נוסף, עדנאן אבו האני, להצעת הארגון לבצע פעילות טרור נגד ישראל ולגייס, לשם כך, פעילים נוספים. השניים גייסו את בסאם אבו דגמה לשורות הארגון, וזאת לצורך ביצוע הפיגוע, כאשר דע'מה שימש כמפקדו בחוליה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "התבשרתי הבוקר על לכידת המחבל שהיה מעורב בתכנון הפיגוע הרצחני על גדר גבול רצועת עזה במארס 2010, בו נפלו סמ"ר אילן סביאטקובסקי ז"ל ורס"ן אלירז פרץ ז"ל. ידעו כל מבקשי רעתנו שגם אם יחלפו שנים - מדינת ישראל לא תרפה עד שנבוא חשבון עם המחבלים".

כתב אישום נגד דע'מה, תושב רפיח שברצועת עזה, הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, באמצעות פרקליטות מחוז דרום. הוא מואשם בשידול לרצח חיילים, ניהול וחברות בארגון טרור.