לילה מתוח בדרום: אדם אחד נפצע באורח קל מרסיסים ושני בני אדם נפגעו מחרדה לאחר שרקטה נפלה הלילה (ראשון) סמוך לבית בשדרות. אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה, ביישוב איבים ובשדרות, מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט שני שיגורים משטח הרצועה. כלי טיס של צה"ל תקפו ברצועת עזה, זה הלילה החמישי ברציפות. לאחר הירי הרקטי לעבר יישובי עוטף עזה, ביצע חיל האוויר תקיפה נוספת נגד יעדי טרור של חמאס ברצועה, ושר הביטחון בני גנץ הורה על סגירת מרחב הדיג בעזה עד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה בהמשך לסגירת מעבר כרם שלום, למעט כניסת ציוד הומניטרי חיוני לרצועה.

התקיפות הגיעו כתגובה לטרור הבלונים שהמשיך גם בסוף השבוע. בנוסף, הן בוצעו על רקע התפרעויות של אלפי פלסטינים על הגדר שנרשמו מוקדם יותר אמש, וכללו השלכת מטעני חבלה נגד כוחות צה"ל. אתמול הודיעה מועצת שדות נגב הודיעה לתושביה כי "בשעות האחרונות נשמעו קולות הדי נפץ כתוצאה מפיצוצים פנימיים בתוך רצועת עזה. מדובר בפיצוצי מטענים שנועדו להפר את שלוותנו, לא נשקפת סכנה ואין שינוי בהנחיות. אנו נמשיך ונעדכן במידה ויהיו התפתחויות".

בתוך כך, לפחות 19 שריפות פרצו אתמול ברחבי העוטף בשל שיגור בלוני תבערה מהרצועה. מדוברות כבאות והצלה מחוז דרום נמסר כי רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצה האזורית שער הנגב וחבל אשכול. מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו כי הן נגרמו מבלוני תבערה.

שריפה בעוטף עזה. צילום: (חדשות ביטחון שדה בטלגרם)
 
"תסריט קבוע מראש"

פרשננו הצבאי טל לב רם שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב על האירועים בדרום, ואמר כי "יש כאן תסריט קבוע מראש, שאנחנו רואים את ההסלמה מתרחשת בדרום, זה מתחיל בבלונים, צה"ל מגיב, מצרפים את תהלוכות על הגדר, הפרות הסדר והטרור על הגדר, ותקיפה ישראלית ויש דיווח על נפגעים והם יורים רקטות". לדבריו, אין ספק שבטווח הזמן הקרוב תהיה יותר מוטיבציה לטרור, בין אם מרצועת עזה ויו"ש ולצערי כרגע זה מתממש. 

"כרגע אנחנו בתהליך הדרגתי של הסלמה, ברקע של הדברים ישראל הפעם קיבלה החלטה, אני לא יודע אם היא תעמוד בה. אבל הועברו מסרים דרך המצרים בעיקר שישראל לא תהיה מוכנה להעביר את הכסף הקטארי תחת טרור. כלומר רק כשיפסק הכל", הדגיש ב-103FM.

המשלחת המצרית הגיעה לעזה?
"אני לא יודע אם עדיין הגיעה אבל אני יכול להגדיר שבכלל כל השבוע האחרון יש ניסיון של תיווך מאוד משמעותי, דרך אגב גם בהיבטים הללו הקורונה קצת האטה את המשלחות ההדדיות למצרים ורצועת עזה, אבל הם ינסו להשיג הסדרה או פתרון. אם מסתכלים על העובדות בשטח, רואים תהליך הדרגתי של הסלמה זה לא בבת אחת, אבל היכוון הוא כרגע הסלמה ברצועת עזה".

הרמטכ''ל, רא''ל אביב כוכבי שוחח בשישי עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, ואמר להם כי הוא "מעריך שטרור הבלונים ייפסק בימים הקרובים", בעקבות הפעולות שנוקט צה''ל.