אירוע ביטחוני בירושלים: שוטר נפצע הערב (שני) באורח בינוני באירוע דקירה סמוך לשער השבטים בעיר העתיקה. מהמשטרה נמסר כי המפגע נוטרל. במהלך התקרית, קבוצת לוחמי מג"ב הבחינו לפתע במחבל שרץ לעברם. המחבל זינק על אחד הלוחמים ודקר אותו בחזה מספר דקירות. הלוחם נפצע באורח בינוני ואישה שהייתה בסמוך למקום נפצעה באורח קל. בית החולים הדסה הר הצופים הודיע כי הפצועה, אישה בת 58, פונתה לביה"ח כשהיא סובלת מחבלה קלה מאוד בזרועה.

הלוחמים הגיבו במהירות, ירו לעבר המחבל והרגו אותו במקום. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב סורקים כעת את הזירה ואוספים מצלמות אבטחה באזור על מנת לבחון את התנהלות האירוע, וכן כדי לאתר מהיכן הגיע המחבל. עדיין לא ידועים פרטי זהותו. 

הפיגוע בעיר העתיקה (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

אירוע הדקירה בעיר העתיקה  (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)
אירוע הדקירה בעיר העתיקה (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

זירת פיגוע הדקירה בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת פיגוע הדקירה בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות הרפואה נמסר כי סמוך לשעה 20:42 התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב ירושלים על השוטר, צעיר כבן 19 שנדקר סמוך לשער האריות, בעיר העתיקה, ונפצע באורח בינוני. חובשים הגיעו למקום והחלו להעניק לו טיפול רפואי, אחריו פינו אותו לבית החולים הר הצופים, כשהוא בהכרה ומצבו יציב. הוא נכנס עתה לבדיקת סי.טי לבירור חומרת מצבו. 

הפאראמדיקים אהרון אדלר ויוסף חיים סיפרו שהגיעו לזירה סיפרו: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לצעיר בהכרה. הוא סבל מפצעי דקירה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל עצירת דימום חבישה וטיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

תנועת 'חוזרים להר' הגיבה לאירוע ומסרה: "הפיגוע מהווה המשך ישיר ל"הסכם השלום תמורת הר הבית" עם איחוד האמירויות, בו קיבלו המוסלמים הבטחה להגדיל את כמות ה"מתפללים" בהר הבית -דבר שפוגע בלב ליבה של הריבונות היהודית בארץ ישראל. עוד לא מאוחר לבטל את ההסכם המביש ולהחיל ריבונות יהודית מלאה בהר הבית, כל עוד ממשלת ישראל תמשיך להסס ולמסור את הר הבית למוסלמים יהודים ימשיכו להיפגע". 

הפיגוע בעיר העתיקה (צילום: אנשי הדממה פייסבוק)
אירוע הדקירה בעיר העתיקה (צילום: אנשי הדממה בפייסבוק)

סייעו בהכנת הידיעה: אריק בנדר ומעיין הרוני