12 רקטות במהלך הלילה: צה"ל תקף הבוקר (שישי) ברצועת עזה בפעם השלישית מאז אמש, בתגובה למטחי הרקטות שנורו לעבר יישובי עוטף עזה איבים וניר עם והעיר שדרות הלילה, במהלכם נפגע בית בשדרות. נבדק חשד לפיו מדובר במנוע של טיל יירוט שפגע בבית וגרם לנזק. כתוצאה מכך שלוש נשים לקו בחרדה ואישה נוספת בת 52 נחבלה בגפיים בדרכה למרחב המוגן. הנפגעות טופלו על ידי צוותים של מד"א. מצה"ל נמסר כי שישה מהשיגורים שנורו הלילה יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. עוד נמסר, כי בתקיפה האחרונה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר הישראלי תשתיות תת-קרקעיות של חמאס בדרום הרצועה. 

הרקטות לעבר יישובי העוטף ושדרות נורו בזמן שצה"ל תקף יעדי טרור ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות שאירע מוקדם יותר לעבר כיסופים ועין השלושה שבמועצה האזורית אשכול. צה"ל הודיע כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. לא דווח על נפילות בתוך היישובים הללו או על נפגעים.

יירוטי כיפת ברזל בדרום הארץ (צילום: רויטרס)
יירוטי כיפת ברזל בדרום הארץ (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר הערב תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. ‫במהלך התקיפה הותקף אתר לייצור בטון המשמש לבניית תשתיות תת קרקעיות ומנהרות של ארגון הטרור חמאס.‫ לפי דובר צה"ל, התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ ובלוני התבערה משטח הרצועה לשטח ישראל במהלך היום.

תקיפה בעזה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בעזה (צילום: רשתות ערביות)

עוד נמסר בהודעה כי: "צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

בתוך כך, מהמשטרה נמסר "שוטרי וחבלני משטרת ישראל טיפלו במהלך הלילה בכמה זירות, בשדרות ובאזור המועצה האיזורית חוף אשקלון, בהן נמצאו רסיסים כתוצאה מנפילה ויירוטים. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה ולרכב. החבלנים אספו את הממצאים להמשך טיפול שלהם".

כמו כן, במהלך היום טרור הבלונים נמשך עם שיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח ישראל. מאז הבוקר פרצו ברחבי העוטף לפחות 42 שריפות כתוצאה מבלונים.

מערכת "להב אור" מיירטת בלוני תבערה. צילום: באדיבות המשטרה

רוב השריפות פרצו בשדות קוצים באזור מועצה אזורית שער הנגב ואשכול, כאשר מכבאות והצלה נמסר כי מרבית השריפות היו קטנות ולא מסכנות וחוקרי שריפות קבעו שהגורם לדליקות הוא בלוני תבערה. 

בתוך כך, מערכת "להב אור" איתרה ביום רביעי ויירטה בגזרתה כ-32 זרי בלונים אליהם היו מחוברים חומרי בערה ומטענים. מהמשטרה נמסר כי אחד המטענים אף פוצץ באוויר כתוצאה מפעילות המערכת. "יירוטים אלה מצטרפים ליירוטים נוספים בשבוע האחרון בו המערכת מוצבת בגזרת רצועת עזה" ,נמסר עוד ממשטרת ישראל.  

במשטרה ציינו כי מדובר במערכת ראשונה מסוגה בעולם שפותחה בהובלת משמר הגבול ופיזקאיים מחברת אופטידיפנס, המתמחים בתחום האלקטרו-אופטיקה והלייזרים - פרופסור עמי ישעיה מאוניברסיטת בן גוריון וד"ר אודי בן עמי, מפא"ט המשטרה, מפא"ת במשרד הביטחון וצה"ל. המערכת פותחה גם בשילוב מערכת של חברת אלביט ואמצעים נוספים שסיפקה החטיבה הטכנולוגית של זרועה היבשה. 

גורם במשמר הגבול אמר כי "המערכת מצליחה באופן יעיל ליירט את הבלונים שנכנסים לגזרתה באחוזי הצלחה של למעלה מ- 90%. שיתוף הפעולה שנוצר בין משטרת ישראל, צה"ל ומערכת הביטחון מביא לתוצאות מבצעיות מרשימות המחזקות את ביטחון תושבי עוטף עזה".