צוותי כיבוי יחד עם צוותי קרן קיימת לישראל (קק"ל) ורשות הטבע והגנים (רט"ג) בסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים ומתנדבים, פעלו היום בשבע שריפות שנגרמו כתוצאה מבלוני תבערה בדרום הארץ.

רובן של השריפות פרצו בשדות קוצים באזור המועצה האזורית חוף אשקלון והמועצה אזורית אשכול. מרביתן היו קטנות ולא מסכנות. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבעו כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה ששוגרו ככל הנראה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

בתוך כך הוזעקו חבלני משטרת ישראל אל אחד מיישובי המועצה האזורית שער הנגב בעקבות בלון חשוד. מבדיקה מקצועית ראשונית שערך חבלן המשטרה עלה, כי מדובר בבלון תבערה ובוצעו פעולות מקצועיות לנטרולו.

הבוקר תקף צה"ל באמצעות טנקים עמדות צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בעקבות ירי הרקטה שנורתה אמש מהרצועה. אזעקות צבע אדום נשמעו אמש במספר אזורים בעוטף עזה ובשדרות. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד, שיורט על ידי לוחמי כיפת ברזל. במד"א ציינו כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים באירוע. במקביל, בלון תבערה אותר על גג בניין בבאר שבע. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

יירוט רקטה ששוגרה מרצועת עזה (צילום: רויטרס)
יירוט רקטה ששוגרה מרצועת עזה (צילום: רויטרס)

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר כי הפלגים ברצועת עזה העבירו מסר דרך המתווכים עם ישראל, לפיו הם יגיבו בצורה קשה אם ישראל תחזור למדיניות החיסולים, וכי הם ייראו בכך הכרזת מלחמה. לדברי הפלגים, פעולת חיסול "תבעיר את תל אביב באלפי טילים, ובמה שישראל לא מצפה לו".