מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) מטרות של ארגון חיזבאללה בגבול לבנון. כאמור, החלטה 1701 של האו"ם אוסרת על הארגון להתמקם באזור המדובר, דבר שלא מפריע להם לנצל את תנאי השטח, ולהקים מדי פעם עמדות שונות מוסוות באזור.

תקיפה ישראלית בלבנון
תקיפה ישראלית בלבנון

תקיפה ישראלית בלבנון

התקיפה הישראלית התבצעה בעקבות אירוע חריג שנרשם בגבול הצפון באזור אצבע הגליל, כאשר בסביבות השעה 23:00 נשמעו קולות ירי באזור. בתגובה, צה"ל ביצע ירי מרגמות תאורה. תושבים המתגוררים באזור נדרשו להיות צמודים למקלטים והממ"דים, ולהימנע מלצאת מהבתים לחלוטין.

בעקבות התקיפה, הודיעה היום מועצת ההגנה העליונה של לבנון  כי תגיש תלונה נגד ישראל למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות "האגרסיביות הצבאית". צבא לבנון פרסם הודעה רשמית: "מסוקי קרב ישראלים תקפו מרכזים של אגודת "ירוק ללא גבולות". המרכזים באזור כפר ראמיה הותקפו בשלושה טילים שנורו ממסוק, המרכזים בעיתא אלשעב הותקפו בשמונה טילים, ועוד שני טילי קרקע קרקע נורו אף הם לעבר המרכזים בעיתא אלשעב. זאת בנוסף לירי של 117 פצצות תאורה וכ-100 פגזים, שחלקם הכילו זרחן וחלקם חומר נפץ".

נזקי התקיפה הישראלית בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
נזקי התקיפה הישראלית בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

לאחר בדיקה, התברר כי בוצע ירי לעבר עמדה צבאית של צה"ל באזור. גורמים בצה"ל התייחסו לתקיפה של יעדי במהלך הלילה, וציינו: "כל הפרת ריבונות נוספת תענה בתגובה חריפה מצד צה"ל". עפ"י הדיווחים, בצד הלבנוני של הגבול פרצה שריפה גדולה בעקבות ירי מרגמות התאורה.