התקרית הביטחונית בגבול לבנון: ההערכה בצה"ל כי האירוע שהתרחש הלילה היה ירי של צלפים, ככל הנראה שני כדורים שנורו לעבר עמדת צה"ל והיו רחוקים מאוד מלפגוע. בהערכה גסה הירי בוצע ממרחק של כמאתיים מטרים.

צה"ל פרסם את תיעוד המרחב ממנו בוצע ניסיון הפיגוע:

תיעוד ניסיון הפיגוע בצפון, קרדיט: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, סייר היום בפיקוד הצפון בעקבות נסיון הפיגוע של ארגון הטרור חיזבאללה אמש. בביקור השתתפו מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף שלומי בינדר ומפקדים נוספים.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בביקור בפיקוד צפון

במהלך הביקור שמע הרמטכ״ל סקירה מבצעית מפי המפקדים וקיים הערכת מצב בה נדונו ההתפתחויות האחרונות בגזרת הצפון ומוכנות לתרחישים אפשריים. הרמטכ"ל התרשם מהיכולות המבצעיות והמודיעיניות של הכוחות בשטח וציין לטובה את רמת המוכנות של הכוחות.

תקיפה ישראלית בלבנון

הכח עצמו פעל במשימה נקדותית תחת המטרה שלא להיות חשוף, ואכן זמן החשיפה היה קצר מאוד. בסך הכל פעילותו של הכח הוגדרה כטובה. ההערכה במערכת הביטחון כי אין מדובר בסוף פסוק, וחיזבאללה ימשיך לפעול במטרה להוציא פיגוע.

כזכור, אירוע ביטחוני חריג נרשם הלילה (רביעי) בגבול הצפון באצבע הגליל. קולות ירי נשמעו באזור היישוב מנרה וצה"ל החל לאחר מכן לבצע ירי של מרגמות תאורה. לאחר בירור התגלה כי בוצע ירי לעבר עמדה צבאית של צה"ל באזור. בתגובה לירי, תקפו במהלך הלילה מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של חיזבאללה.