לוחמי צה״ל פעלו הלילה (בין רביעי לחמישי) בכפר רוג'יב שבמרחב החטיבה המרחבית ״שומרון״, למיפוי ביתו של המחבל החשוד בביצוע פיגוע הדקירה אתמול בפתח תקווה, בו נרצח הרב שי אוחיון ז״ל. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

זמן קצר אחרי שהסתיימה הלווייתו של הרב אוחיון, סמוך לשעה 02.00, נכנסו כוחות משותפים של צה"ל ושב"כ אל אחד הכפרים הסמוכים לשכם, שם מתגורר המחבל שביצע את הפיגוע. הכוחות ביצעו חיפוש בבית, אספו חומרי מדיה ומחשבים של בני הבית ותחקרו את בני המשפחה, כל זאת בניסיון להתחקות אחר נסיבות המעשה.

חיילי צה''ל ממפים את בית המחבל (צילום: דובר צה''ל)
חיילי צה''ל ממפים את בית המחבל (צילום: דובר צה''ל)

כמאתיים בני משפחה, חברים ומכרים, בתוכם חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס), התכנסו הלילה למסע הלוויתו של הרב אוחיון. מחקירה ראשונית של השב"כ עולה כי המחבל פעל לבדו. הוא עבד במספר אתרי בנייה בפתח תקווה, ואתמול בשעות הצהריים אחז בסכין כדי לדקור את הרב אוחיון ז"ל בלבו.

בבית העלמין סגולה בפתח תקווה התאסף מרבית ההמון מחוץ לבית העלמין בשל מגבלות הקורונה. בתוך אולם ההספדים נשאו דברים הרב הראשי של פתח תקווה מיכה הלוי, חבר הכנסת בוסו וראש כולל בארצות הברית בו היה חבר אוחיון, שנשא דברים דרך שיחת וידאו. כל הדוברים דיברו על גדולתו בתורה של הרב אוחיון. כולם כינו אותו בפה אחד: "צנוע, נעים הליכות, איש שמח בעל ערכים, איש משפחה, אהוב על הבריות שנכנס לתורה לפני זמן לא רב יחסית, אבל בפרק הזמן הזה הספיק לקצור עוד ועוד תארים, הוסמך כרב כשר, אבל ויתר על המעמד לכאורה ובלילות עבד בשמירה על מנת שבבקרים יוכל ללמוד ולהתחזק בתורה".

את ההתאספות בתוך אולם ההספדים חתך בבכי קורע לב מראה שבו הלל, בנו בן ה-12 של הרב אוחיון ז"ל, שנצמד לטלית שמסר לו אביו בעת שאמו, האלמנה סיוון, נכנסה לאולם. הוא ניגש אליה, והשניים חיבקו אחד את השני ושברו את השתיקה הרועמת. מיד לאחר דברי ההספד, יצאו המשפחה והקרובים אל מסע הלוויה, כשהם מותירים מאחור מכרים רבים שבאו לכבד את הרב אוחיון בדרכו האחרונה.