מפקד "עוצבת הגליל", תא"ל שלומי בינדר, התייחס היום (חמישי) למתיחות הביטחונית מול חיזבאללה בגבול הצפון ולתקרית הביטחונית שאירעה מוקדם יותר השבוע במהלך דברים שנשא בטקס חילופי מפקד עוצבת ברעם. 

לדבריו, "ניתן לומר כי צבא הטרור של חיזבאללה כבר ניסה מספר פעמים ולא הצליח לממש את זממו. ושלשום נכשל פעם נוספת בעת שניסה לפגוע בחיילינו באזור מנרה". 

"הגבנו בחריפות וגבינו מהארגון מחיר משמעותי, מחיר שיש בו לסמן כי לא נאפשר לפגוע בתושבי הגליל ובחיילינו ולא ניתן לו להפריע לחופשת המטיילים הרבים המציפים את נופי הגליל", אמר. "אנו מחויבים להגנה תוך הגברת המוכנות לימי קרב ואף למלחמה אם נדרש. השגרה הנשמרת ביישובי הגליל, היא הוכחה ניצחת לעמידתכם במשימה".

טקס חילופי מפקד עוצבת ברעם שבצפון  (צילום: דובר צה''ל)
טקס חילופי מפקד עוצבת ברעם שבצפון (צילום: דובר צה''ל)

"ארגון חיזבאללה הנאבק על מקומו בלבנון הסובל מהיחלשותה של איראן ונאלץ להתמודד עם חיצי ביקורת והאשמות קשות מבית ומחוץ, בוחר דווקא בעידן שבו האנושות כולה נאבקת בנגיף הקורונה ומדינת לבנון עדיין מדממת בעקבות הפיצוץ הטרגי בנמל ביירות, להעלות את גובה הלהבות בגבול הצפון", הוסיף תא"ל בינדר. "המסר שלנו אליו הוא חד וברור - נמשיך לא לאפשר זאת ונמנע את ניסיונותיו להישג מכל סוג שהוא באופן נחוש, מקצועי ונחרץ". 

מפקד עוצבת ברעם היוצא, אל״ם רועי לוי, אמר כי "ארגון הטרור חיזבאללה, שצבר שלושה כישלונות מאחוריו, נחוש כעת לפגוע. המטרה המרכזית של המפקד הנכנס היא להוביל את החטיבה בחכמה ובכוח ולגרום לו להמשיך להיכשל".

תיעוד ניסיון הפיגוע בצפון, קרדיט: דובר צה"ל

כאמור, אירוע ביטחוני חריג נרשם בליל רביעי בגבול הצפון באצבע הגליל: לעבר עמדה של צה"ל באזור מנרה שבאצבע הגליל, צה"ל ביצע ירי של פצצות תאורה ותושבי האזור התבקשו להישאר בבתים. לא היו נפגעים.

בתגובה לירי, תקפו במהלך הלילה מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של חיזבאללה. גורמים בצה"ל מסרו כי "כל הפרת ריבונות נוספת תענה בתגובה חריפה מצד צה"ל".