מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה חזר היום (ראשון) פעם נוספת על האיום נגד ישראל, ואמר בנאום שנשא לרגל חג העשוראא השיעי כי "ישראל צריכה להבין - אם הורגים אנחנו משלנו, אנחנו נהרוג אחד משלכם". בהמשך התייחס למתיחות הממושכת בגבול הצפון, ואמר: "המטרה שלנו היא שימור מאזן ההרתעה".

תיעוד ניסיון הפיגוע בצפון, קרדיט: דובר צה"ל

"אנחנו לא ממהרים להגיב", ציין, "החיילים ייצאו בשלב מסוים מהמחבוא שלהם, נפגוש אותם ונממש את התגובה". עוד טען מנהיג חיזבאללה כי ארגונו לא מחפש עימותים לאורך הגבול - כי "זה מה שישראל רוצה".

כזכור, מזה כחודש נרשמת באזור מתיחות רבה, זאת מאז התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, במהלכה מצא את מותו פעיל הארגון. אחרי האירוע המדובר, התרחשו כמה תקריות באזור, כאשר האחרונה בהן התרחשה בשבוע שעבר - במהלכה בוצע ירי לעבר עמדה של צה"ל באזור מנרה שבאצבע הגליל. לאחר התקרית, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור. 

תקיפה ישראלית בלבנון

מפקד "עוצבת הגליל", תא"ל שלומי בינדר, התייחס ביום חמישי למתיחות הביטחונית מול חיזבאללה בגבול הצפון ולתקרית הביטחונית שאירעה מוקדם יותר השבוע במהלך דברים שנשא בטקס חילופי מפקד עוצבת ברעם. לדבריו, "ניתן לומר כי צבא הטרור של חיזבאללה כבר ניסה מספר פעמים ולא הצליח לממש את זממו. ושלשום נכשל פעם נוספת בעת שניסה לפגוע בחיילינו באזור מנרה". 

"הגבנו בחריפות וגבינו מהארגון מחיר משמעותי, מחיר שיש בו לסמן כי לא נאפשר לפגוע בתושבי הגליל ובחיילינו ולא ניתן לו להפריע לחופשת המטיילים הרבים המציפים את נופי הגליל", אמר.