התחממות בצפון: 11 בני אדם, בהם שלושה אנשי מיליציות פרו-איראניות, שלושה חיילים סורים ואזרחית, נהרגו בתקיפה לילית המיוחסת לישראל מדרום לדמשק, כך דווח היום (שלישי) במרכז הסורי לזכויות אדם. לפי הדיווח, בתקיפה נפגעו מחסני נשק של ארגון הטרור מלבנון ושל צבא אסד. 

אמש דיווחה סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" על מספר הרוגים ופצועים בתקיפה. מוקדם יותר דווח כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד מטרות עוינות שאותרו בשמי העיר, באזור הדרום. בתוך כך, נרשמו דיווחים גם של תושבים בעמק הירדן, בנוגע לרעשים אוויריים חריגים באזור. 

כזכור, בתחילת החודש צה"ל תקף יעדים שונים של צבא אסד בסוריה, באזור הדרום-מערבי של דמשק וכן בקוניטרה, זאת בתגובה לניסיון פיגוע המטענים, שאותרו במהלך סיור שערך כוח צה"ל באזור רמת הגולן. הלוחמים מצאו תיק ובתוכו מספר מטעני נפץ, שהיו מוכנים להפעלה, במרחק של 25 מטרים בלבד מגדר המערכת בשטח ישראל. 

תקיפה בסוריה (צילום: רויטרס)
תקיפה בסוריה (צילום: רויטרס)

בהמשך לתקיפות, נמסר מדובר צה"ל כי "מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מטרות של צבא סוריה בדרום סוריה בתגובה לאירוע הנחת המטען, שסוכל אמש בדרום רמת הגולן. המטרות שהותקפו כוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

גם בחודש שעבר, מסוקי קרב של צה"ל תקפו מטרות של צבא סוריה בדרום סוריה בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר לעבר רמת הגולן. במסגרת התקיפה הותקפו מספר מטרות הכוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים.