פיגוע דריסה בצומת תפוח: שוטר וחייל נפצעו היום (רביעי) באורח קל באירוע דריסה בצומת תפוח שבשומרון. מתחקיר ראשוני של המשטרה עולה כי החשוד הגיע ברכבו לצומת תפוח ופגע בשני אנשי כוחות הביטחון שהיו במקום. החשוד נוטרל על ידי השוטר ונפצע באורח בינוני. 

על פי הידוע, הנפגעים באירוע הם שוטר וחייל, כאמור, שעמדו בצומת תפוח ורשמו דו"חות. בשלב מסוים הגיע הרכב ובו המחבל, מחמד ח'צ'יר, המגיע ממשפחה המזוהה עם חמאס. הוא סטה ימינה, פגע בהם ופצע אותם באורח קל. בשלב מסוים הוא ירד מהרכב כשסכין בידו. השניים זיהו אותו, קראו לעברו לעצור ואחד מהם, כאמור, ירה לעברו ונטרל אותו במקום.

המחבל מוחמד ח'ד'יר  (צילום: רשתות ערביות)
המחבל מוחמד ח'ד'יר (צילום: רשתות ערביות)

הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע בצומת תפוח (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע בצומת תפוח (צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך לדיווח על פיגוע דריסה בצומת תפוח במרחב החטיבה המרחבית "שומרון", מחבל ניסה לדרוס ברכבו לוחם צה"ל ושוטר שפעלו במרחב, ולאחר מכן יצא מרכבו עם סכין שלופה.
כתוצאה מהדריסה נפצעו לוחם צה"ל ושוטר באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. השוטר הגיב בירי והמחבל נוטרל

— צבא ההגנה לישראל (@idfonline) September 2, 2020

ממד"א נמסר כי בשעה 08:15 התקבל דיווח במוקד 101 של הארגון במרחב ירקון על שני בני אדם שנפגעו מרכב סמוך לצומת תפוח. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לשני פצועים במצב קל והעבירו אותם לקבלת טיפול בבית החולים בלינסון. חובש בכיר במד"א, אביאל ממליה, סיפר: "כשהגענו למקום שני הפצועים, גברים כבני 20 ו-23 התהלכו בזירה כשהם בהכרה וסובלים מחבלות קלות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במצב קל להמשך טיפול בבית החולים". 

שר הביטחון בני גנץ התייחס לפיגוע בטוויטר וכתב: "אני מבקש למסור רפואה שלמה ללוחם צה"ל ולשוטר שנפצעו הבוקר בפיגוע. לא נאפשר לטרור להרים את הראש ונילחם במפגעים ובמי ששולח אותם. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו להיות ערוכים בכל הגזרות".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, מסר בתגובה: "במדינת ישראל 2020 משתלם להיות רוצח. אתה מרוויח הון ממשכורות, ואת ביתך לא הורסים. שבענו מילים מראשי הממשלה. הגיע הזמן למעשים. אני קורא לממשלה להפעיל מחדש כבר היום את צו הפסקת המשכורות למחבלים שהפעלתי בהיותי שר הביטחון".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, התייחס לאירוע ואמר: "תושבי השומרון מחבקים ומחזקים את חיילי צה"ל ואת כוחות הביטחון יחד עם עם ישראל כולו. ומחזקים את הגיבור שניטרל את המחבל. כשהממשלה נסוגה מריבונות ומגמגמת בנוגע לאחיזה בארצנו אין פלא שהמחבלים של הרשות הפלסטינית אוזרים אומץ ויוצאים לפגע בחיילים ואזרחים. רק עמידה נחושה על זכותנו על הארץ תביא לרגיעה ולשקט".