בצל הדיווחים על הפסקת אש בין ישראל וחמאס: דובר צה"ל עדכן היום (רביעי) כי לוחמי צה"ל עצרו חשוד שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל, סמוך לגדר המערכת.

לפי דו"צ, הלוחמים מצאו במרחק של כ-150 מטרים מנקודת המעצר חפץ חשוד, שהועבר לבדיקה בעוד החשוד מתוחקר על ידי כוחות הביטחון.

מועצה אזורית אשכול מסרה כי "כוחות צה"ל הפרוסים לאורך גדר המערכת עצרו הערב חשוד שחצה את הגדר, באזור גבול מרכז הרצועה. עם תפיסתו נמצא עליו חפץ חשוד. האירוע טופל במהירות על ידי הכוחות על הגדר ולא נשקף איום ליישובינו".

תיעוד תקיפות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

כזכור, בתחילת השבוע אישרו בחמאס ובישראל כי הגיעו להבנות להפסקת אש. תנועת החמאס פרסמה הודעה רשמית ולפיה "בסיוע השגריר הקטארי הושגו הבנות להפסקת ההסלמה ועצירת התוקפנות הישראלית".

גורמים ביטחוניים בישראל מסרו כי בתום התייעצות בראשות שר הביטחון בני גנץ, הוחלט על החזרת פעילות מעבר כרם שלום לשגרה. המעבר ישוב לפעילות ממחר בבוקר, לרבות הכנסת דלק לרצועה. בנוסף, יפתח מרחב הדיג ברצועה ל-15 מייל.

דובר צה"ל מסר כי במהלך השבועות האחרונים, בתגובה לשיגורי הרקטות, הפרחות בלוני הנפץ והתבערה וכן הפרות סדר על הגדר משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, תקף צה"ל כ-100 יעדי טרור של תנועת חמאס. התקיפות התרחשו במשך 19 הלילות האחרונים. לאורך ימי ההסלמה בדרום נמתחה ביקורת על צה"ל באשר לטיב וחשיבות המטרות אותן בחר לתקוף, ואף עלתה השאלה עד כמה מהוות תקיפות הצבא פגיעה מהותית בתשתיות חמאס.