צבי יחזקאלי, פרשן חדשות 13, שוחח הבוקר (שישי) עם נסים משעל בתוכניתו ב-103FM על ההתרחשויות האחרונות במזה"ת. לדבריו, השבוע חזינו במיקרוקוסמוס של המצב החדש במזרח התיכון: מטוס אל על נוחת באבו דאבי, בעוד ישראל מעלה הילוך בתקיפות נגד אינטרסים איראניים בסוריה. מנגד, האיראנים נאבקים לעמוד נגד הקורונה והסנקציות, אולם ממשיכים להפעיל לחץ בסוריה ולבנון.

השבוע היו שתי תקיפות חזקות של חיל האוויר על בסיסים איראניים בסוריה, דיווחים על הרוגים, הרסו הרבה דברים. ואני שואל אותך, איראן סופגת וסופגת, היא לא מגיבה.
"נכון, היא לא מגיבה, ועדיין ממשיכה להעביר משלוחי נשק. ותראה, התקיפה השבוע הייתה יוצאת דופן, כי קודם כל פגעו במסלול המראה, מה שבדרך כלל לא עושים, וגם מספר ההרוגים, מדובר על מספר דו ספרתי, מעל 10 הרוגים של אנשי משטר, אנשי מיליציות איראניות, זו הייתה מתקפה מאוד מאוד מסיבית, וזה אומר כמה דברים - זה אומר שישראל עדיין על המשמר, מצד שני, זה אומר שהאיראנים עדיין ממשיכים לשלוח משלוחי נשק. ושים לב, השבוע בעצם הייתה תמונת מיקרוקוסמוס של המזרח התיכון, בזמן שטיסת 'אל על' טסה מעל מכה לנחות באמירויות, באיראן המשיכו במטוסים אחרים לשלוח נשק לכיוון הזירה הכי חשובה שלהם, סוריה ולבנון. זאת אומרת כל הכוחות עדיין ממשיכים, למרות שאיראן מותשת מהקורונה ומהסנקציות, אתה רואה שהם עדיין באנרגיה של להמשיך ולשלוח נשק, למרות המתקפות הישראליות. זאת אומרת, מצד אחד, ישראל על המשמר, מצד שני, זה לא נגמר. ואיראן גם מנועה להגיב כמו שאמרת, היא בעצם בסוג של מלכוד. מה היא תעשה? תמשיך לשלוח עוד נשק.

התקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות

"יש פה בשורה טובה ורעה - בשורה טובה שישראל ממשיכה לתקוף, למרות קורונה ולמרות מה שקורה, ויש לה גיבוי כמובן של מדינות ערב, והבשורה הפחות הטובה - החבר'ה האלה לא מוותרים. תראה את נסראללה, רק לפני חודש היה פיצוץ בביירות שהרעיד, איך אמר ראש עיריית ביירות, 'זה היה הירושימה ונגסאקי שלנו', ועדיין נסראללה שרד, לא באים עליו, לא קמים עליו, הוא מקבל עוד תגבור. דווקא האיראנים רואים עכשיו את לבנון במצב הקשה שלה כנקודת תורפה שאפשר עוד יותר להשתלט על לבנון. כך שבסופו של דבר, המתקפה היום היא אולי עליית מדרגה, אבל הצד השני העלה גם את המדרגה, שלמרות שהוא חלש הוא ממשיך לשלוח תגבורת ונשק וטילים ונשק שובר שוויון שישראל כרגע מנטרלת, אבל אתה יודע, על כל משלוח שישראל תוקפת, בוודאי ובוודאי יש משלוח של אנשים ושל ציוד שמגיע לתוך סוריה".

כלומר, מה שאתה אומר בעצם זה, 'המשחק נמשך, רק שישראל מגבירה את התקיפות ואת הטמפרטורה של התקיפה'.
"נכון, כי תראה, ידה של ישראל על העליונה כאן בכמה מובנים - קודם כל כמובן העליונות הצבאית והעליונות המודיעינית, ותראה, התקיפות האלה יחסית כירורגיות, הן לא פוגעות באנשים ולא באזרחים. זו הסיבה אגב שבלבנון תמיד אמרו, איך יודעים שישראל לא עומדים מאחורי הפיצוץ? 'היא לא הייתה עושה פיצוץ לתושבי ביירות, היא שומרת עלינו יותר מאשר נסראללה'. הדבר השני שישראל מנצלת, זה את המומנטום שישנו היום - טיסת 'אל על' הראשונה שהגיע לאמירויות סוקרה יפה בחגיגיות עם דגלי ישראל, והאמירתים הם ערבים מאוד נחמדים לישראל, מזמינים ותיירות, אבל זה לא הסיפור.

"הסיפור הוא שישראל כרגע מתקרבת לאיראן, ואיראן כבר מתקרבת לישראל, אנחנו נמצאים במפרץ. רק תראה את ההתרעות שהיו על הטיסה הזאת, כמה אנשי משמרות המהפכה נמצאים שם באמירויות, אתה תבין שהעסק עולה מדרגה, והמדרגה הבאה היא נובמבר. אין דבר שהאיראנים מייחלים לו מאשר חילופי שלטון בארצות הברית, לחזור להסכם הגרעין - הברז ייפתח, הסנקציות יוסרו, המיליארדים יזרמו ואז אתה תראה את השלטון האיראני עולה מדרגה עוד יותר לעניין הזה. מה שקורה עכשיו זה רק מלמד אותך כמה האיראנים נחושים להמשיך, כמה ישראל מרימה את הלהבות, כמה זה עדיין במסגרת המשחק שהאיראנים לא מגיבים, אבל עוד כמה חודשים, כללי המשחק הזה ישתנו ואתה תראה איראן אחרת. אם ייבחר ג'ו ביידן שכבר הצהיר שהוא יחזור להסכם הגרעין, אתה תראה איראן יותר תוקפנית, ואפשר לומר אפילו גם מתחשבנת עם ישראל על כל ההשפלות שהיא חוטפת בסוריה".