אחרי תקופה של שקט יחסי בדרום, נרשמה הלילה (רביעי) הסלמה. אחרי שאמש נורו לעבר אשקלון ואשדוד רקטות שגרמו לנזק, צה"ל תקף במהלך הלילה יעדים ברצועת עזה. לפנות בוקר נשמעו שוב אזעקות בכמה אזורים בעוטף עזה, בין היתר בשדרות ובמועצה אזורית אשכול. 13 רקטות ופצצות מרגמה נורו משטח רצועת עזה מאז השעה 4:30, כשמונה מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לא דווח על נפילות בתוך יישובים. בתגובה לירי הנוסף תקפו הבוקר מטוסי קרב וכלי טיס של צה״ל יעדי טרור של חמאס ברצועת עזה. במהלך התקיפה הותקפה תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור.

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה הלילה. צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר נמסר מדובר צה״ל כי חיל האוויר תקף מספר יעדי טרור של חמאס ברצועה. "במהלך התקיפה הותקפו כעשרה יעדי טרור, ביניהם מפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ ומתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הערב".
 
"צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", הדגישו בצה"ל. 

מהמועצה האזורית שער הנגב נמסר כי לאחר הערכת מצב של המועצה בהתייעצות עם מערכת הביטחון, נכון לעכשיו - הלימודים יתקיימו כרגיל. עוד נמסר, כי מחלקת הביטחון של המועצה והרבש"צים ילוו את הילדים הבוקר, בהסעות ובקרית החינוך.

אמש, במקביל לטקס החתימה על הסכמי השלום בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין. נשמעו אזעקות בערים אשקלון ואשדוד, שם נפלה רקטה בסמוך לקניון.

כתוצאה מירי הרקטות נפצע גבר בן 62 באורח בינוני מרסיסים בפלג גופו העליון. מבית החולים "אסותא" באשדוד נמסר הבוקר כי במהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו של הפצוע, שמצבו מוגדר כעת קשה, אך הוא אינו נמצא בסכנת חיים. הפצוע המאושפז במחלקה לטיפול נמרץ סובל מפציעה רב מערכתית ומורדם.

גבר נוסף, בן 28, נפצע מהירי באורח קל  לאחר שנפגע מרסיסי זכוכיות בגפיו. בנוסף, ארבעה בני אדם נוספים לקו בחרדה. כל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "אסותא" בעיר.

רגע הנפילה באשדוד. צילום: עיריית אשדוד

יירוט של כיפת ברזל בשמי אשדוד. צילום: אנשי הדממה

על פי דיווחים מקומיים, נשמעו הדי פיצוצים המעידים ככל הנראה על יירוט של לפחות חלק מהרקטות בידי מערכת כיפת ברזל. תמונות המתפרסמות מסביבת הקניון באשדוד מציגות נזק במקום.  מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד.

אזעקה באשדוד, צילום: אנשי הדממה
צבע אדום בעוטף עזה, קרדיט: תיעוד מבצעי מד"א

בעקבות הירי לדרום, קיים אמש שר הביטחון בני גנץ התייעצות ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, בסיומה העביר את הנחיותיו לצה"ל וגורמי הביטחון. גנץ אמר כי "בערב היסטורי של שלום, קיבלנו תזכורת מאויבינו שעלינו תמיד להיות חזקים ודרוכים להגן על תושבי ישראל בכל זירה ובכל עת".

שר הכלכלה עמיר פרץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יש להלחם בחמאס ובטרור כאילו אין שלום, ולכונן שלום כאילו אין טרור״. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נשוב ונדגיש: את עזה יש לפרז מטילים. זה ההישג הנדרש". יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כתב: "בזמן שביבי חוגג בוושינגטון, החמאס חוגג באשדוד ובאשקלון".