איתות ייאוש מצד חמאס? שעה שאתמול נחתם הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, נפלה רקטה ששוגרה מרצועת עזה באשדוד, והתרחש יירוט של רקטה נוספת מעל לעיר אשקלון. בהמשך הלילה שוגרו עוד כמה רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. חלקן נפלו בשטחים פתוחים, והשאר יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. אזעקות החלו להישמע בעיר שדרות וביישובים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב.

אראל סג"ל ואבי יששכרוף שוחחו היום (רביעי) עם הפרשנית לענייני ערבים שמרית מאיר בתכניתם ב-103FM, שהדגישה כי לא הייתה התראה ספציפית לגבי הירי שאירע אתמול. "יש לנו נטייה לייחס החלטה אסטרטגית לפעולה טקטית, אבל הפעם זה לא היה כך. זה היה פאתט מארץ הפאתטים", הדגישה מאיר.

"השקט והאדישות של הרחוב הפלסטיני הוא משהו שצריך לבדוק ולפענח. לנסות להבין מה התגובה האמתית שלהם לזה, ומה באמת השיח האותנטי שמתרחש סביב הנושא. ייתכן ונגלה ייאוש ואכזבה עמוקה מחמאס אבל מצד שני הגל של הנורמליזציה עם ישראל הוא כל כך גדול שזה ממש מתנגש בהם. יש פלסטינים השוהים בחו"ל, ומרשים לעצם להגיד שעזה כנראה לא בכיוון", הוסיפה.

יששכרוף התייחסה לדבריה של מאיר וטען כי ייתכן ומדובר במסר שמגיע מהאיראנים, שכן זהו מקור הפקודות של הג'יאהד האיסלאמי. "גם האיראנים יכולים להגיב דרך עזה", הסביר. בהמשך, התייחס להלך הרוח הנוכחי ברחוב הפלסטיני והסביר כי מה שמעסיק אותם זה התפשטות נגיף הקורונה והיעדר המשכורות: "מאז חודש מאי פקידי הרשות הפלסטינית מקבלים חצי משכורת, והם לא הרוויחו משכורות עתק לפני זה". 

תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה הלילה. צילום: דובר צה"ל

לסיום, התייחסו לעניין הפלסטיני ולקיפאון המדיני, ושמרית טענה כי הפלסטינים חיכו שהבעיה סביב אבו מאזן תיפתר, "אבל השנים עוברות, והוא עדיין שם". לתפיסתה, גם ארגון פת"ח מפוצל לחלוטין, ועל כן עושה רושם שהם לא יצליחו לבחור במנהיג אחר שיאחד אותם.