פרופ' עוזי רבי שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל, וניתח את נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעצרת האו"ם, בו חשף כי חזבאללה מחזיק מחסן נשק סמוך לנמל ביירות, וכן את תגובתו של חסן נסראללה, שטען כי מדובר בשקר.

נתניהו חשף בנאום באו"ם אתר אמצעי לחימה של חיזבאללה בביירות. צילום: רויטרס

"בנאום מקוון אתה יכול לעשות אאוטינג לכל הדבר הזה שאתה קורא לו עיר ממולכדת, זה ממש פתיח שנמתח מהאסון של נמל ביירות, אתה רואה מחסני תחמושת בסמוך לבלוני גז. תעשיית דיוק הטילים הגיע זה מכבר ללבנון והיא נעשית בלב ליבם של חיים אזרחיים. נסראללה הוא שועל קרבות ותיק, אני לא בטוח שמה שהוא הראה זה מה שראינו בנאום. אבל גם אם כן, הבעייתיות שיש בביירות היא של מחסני נשק בעיצומם של חיים אזרחיים. ישראל עושה אאוטינג לדברים מהסוג הזה להראות את המורכבות של החיים בבירות, יהיה פה אזור אסון. אם ישראל תרצה להסיר את הפלונטר זה יגרור תגובות ומחאות, ובעצם יש פה התראה מודיעינית על העניין", אמר פרופ' רבי.

"זו סוג של מלחמת הסברה או תעמולה. החזבאללה זו גרורה של איראן והוא הופך ליותר ויותר מיומן במלחמות הסברה. נסראללה היה מוכן, אבל צריך לקחת בחשבון את הבעייתיות ההולכת וגדלה בלבנון. מה שמסתתר בדברי נתניהו זו פנייה למדינות ערביות אנטי-איראניות, שמוכנות להכניס את היד עמוק לכיס, שאולי יתערבו למען כוחות אנטי-איראניים בלבנון. והכי חשוב: עד נובמבר, כי השאלה הגדולה היא מי ישב בבית הלבן. רוב המדינות האנטי-איראניות רוצות שטראמפ ימשיך", הוסיף.