צה"ל חשף היום (שישי) גילויים נוספים אודות מחסן הנשק של חזבאללה סמוך לנמל ביירות, אותו חשף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאומו בעצרת האו"ם ביום שלישי.

נתניהו חשף בנאום באו"ם אתר אמצעי לחימה של חיזבאללה בביירות. צילום: רויטרס

צה"ל פרסם את פירוט שימושי המכונות לייצור רכיבי טילים מדויקים, שתועדו על ידי הנוכחים בתדרוך העיתונאים של חיזבאללה באתר אל ג'אנח שלטענת הארגון הינו אתר אזרחי: מכונת הכיפוף, המעבדת את המתכות מהן מורכבות מעטפת המנוע, ראש הקרב ומקטעי הניווט של הטיל; מכונת ערגול, המשמשות לעיבוד מתכות לצורת גליל. מאפשרת את עיבוד המתכות לרכיבי המנוע, ראש הקרב ומקטעי הניווט של הטיל; וכן מכונת חיתוך בלייזר, מכונת חיתוך הידראולית, ומכונת חיתוך ידנית, המשמשות לחיתוך מתכות בזוויות הנדרשות לייצור כנפונים לייצוב הטיל, מעטפות מנועים וראשי קרב לטילים.

מידע אודות מחסן הנשק בביירות קרדיט דובר צה"ל

כמו כן פרסם הצבא פירוט לגבי פעיל חיזבאללה המנהל את האתר, אשר הוצג על ידי חיזבאללה כאזרח שאינו חבר בארגון: מחמד כאמל פא'אד רמאל, מנהל האתר לייצור רכיבי טילים מדויקים בשכונת אל ג'אנח הינו פעיל בארגון הטרור חיזבאללה. עוד פורסם כי מלבד היותו מנהל האתר לייצור רכיבי טילים מדויקים של חיזבאללה הוא פועל תחת היחידה לייצור טילים מדויקים של חיזבאללה הפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות איראניים. במסגרת תפקידו, טס מספר פעמים עם פעילים נוספים לאיראן.

צה"ל פרסם פרטים גם אודות האתר בשואיפת – אתר תת קרקעי תחת חמישה בניינים. סביב האתר זוהו תנועת חשודות בימים שמאז החשיפה, במסגרתן הגיע רכב מסחרי לאתר ויצא ממנו מספר שעות לאחר מכן. משם המשיך הרכב לאתר תת-קרקעי הממוקם תחת בניין מגורים אזרחי בשכונת ברג' אלבראג'נה ונמצא בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה. 

מידע אודות מחסן הנשק בביירות קרדיט דובר צה"ל