התפרצות נוספת של נגיף הקורונה בבסיס של צה"ל: מעל 100 חיילים נדבקו בקורונה בבסיס הטירונים של חטיבת כפיר, כך נודע היום (שלישי) למעריב. אתמול בוצעו בבסיס 60 בדיקות קורונה, מתוכן 50 יצאו חיוביות, ומעל 400 חיילים נמצאים בבידוד, כשההערכה היא שהמספרים האלה עוד יגדלו בימים הקרובים.

בני גנץ ורוני גמזו בסיור במפקדת הקורונה (צילום: גרגורי באדו / לע"מ)

גורם בצבא אומר כי מסתמן שזה אירוע חמור יותר מאשר בבה"ד 1, שבו נדבקו עשרות חיילים, וכזכור טופל משמעתית. בתחקיר על ההתפרצות בבה"ד 1 נקבע כי היא ככל הנראה נגרמה מאי עמידה בכללים וחוסר משמעת של הצוערים. "לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי את מוקד ההתפרצות והאם מדובר במוקד יחיד", נכתב בתחקיר, "אך לפי ההערכה, תלויה ההתפרצות בחזרת הצוערים מסוף שבוע בביתם".

בין הצעדים המשמעתיים שננקטו נגד אנשי בית הספר לקצינים: מפקד בה״ד 1 נקרא לשיחה עם מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, ולאחר השיחה יוחלט על נקיטת צעדים משמעתיים; למפקד הגדוד נרשמה הערה פיקודית על ידי מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך; מפקדת פלוגה בדרגת סגן סיימה את תפקידה באופן מידי ושתי מפקדות פלוגה נוספות נשפטו בדין משמעתי על ידי מפקד הבה"ד ונידונו לעונשים שונים; מספר מפקדי צוותים נשפטו בדין משמעתי על ידי המג"ד ונידונו לעונשים בדרגות חומרה שונות; שתי הצוערות אשר לא דיווחו על הופעת תסמיני המחלה, הודחו מקורס הקצינים.

גורם צבאי אחר אמר כי אם מקפידים על הקפסולה בצורה תקינה לא אמורים להגיע לרמת תחלואה כה חריגה, שחוצה פלוגות ומפקדות בבסיס הטירונים".

רק בשבוע שעבר ערך הרמטכ"ל, רא"ל רביב כוכבי, ביקורת פתע בבסיס הטירונים של כפיר, לאחר שגם אז הנתונים שלו היו לא טובים והוא היה מסומן כבסיס אדום. לאור המשך התחלואה בצבא צפויות להתקיים השבוע 60 ביקורות פתע שונות ביחידות צה"ל.