סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה סאנ"א דיווחה הלילה (רביעי) כי צה"ל תקף מטרות בעיר קוניטרה בדרום המדינה. עוד דווח, כי בתקיפה נפגעו מבנה בית ספר בכפר אל-חוריה ושתי עמדות של חיזבאללה בגבול הסמוך לרמת הגולן.

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח כי היעד שהותקף היה ככל הנראה בסיס של המיליציות הפרו-איראנית באזור. לא דווח על נפגעים באירוע.

במהלך הלילה תקף צה"ל יעדים ברצועת עזה בעקבות ירי הרקטה  לכיוון עוטף עזה אמש. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו תשתיות קרקע של חמאס בדרום רצועת עזה.

מוקדם יותר אמש נשמעה התרעת צבע אדום במועצה אזורית שלום הנגב בעוטף עזה. זוהה שיגור אחד מרצועת עזה אשר יורט על ידי מערכת כיפת ברזל.

יירוט בעוטף עזה - קרדיט: דדי פולד

לפי הדיווחים היירוט התבצעה מעיל העיר נתיבות שבדרום. זו הפעם השניה תוך פחות משבוע בה מזוהה שיגור מתוך רצועת עזה אל יישובי העוטף. ביום שישי, רקטה התפוצצה בשטח פתוח ליד אחד האזורים במועצה אזורית חוף אשקלון, לא היו נפגעים.

מדובר צה''ל נמסר: "מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת ששוגרה משטח רצועת עזה לישראל". 

השיגור אמש מגיע לאחר שבמהלך היום, איתר צה''ל מנהרת טרור, שחדרה עשרות מטרים לתוך שטח ישראל מאזור חאן יונס. המנהרה התגלתה על ידי טכנולוגיה לגילוי מנהרות המותקנת לכל רוחב גדר ההפרדה ברצועת עזה. שר הביטחון בני גנץ, שסייר היום באוגדת עזה אמר: "גם בימים שנראה שהדרום שקט, מתחת לפני השטח ארגוני הטרור ממשיכים במאמציהם לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה. כוחות צה''ל פועלים בנחישות, וגילו היום מנהרת טרור משמעותית שחדרה לשטח ישראל. גילוי המנהרה הוא עדות ליכולת של צה''ל לפגוע ביכולות ארגוני הטרור בזמן ובמקום שאנחנו נחליט."

מנהרת הטרור שנחשפה על ידי כוח צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
מנהרת הטרור שנחשפה על ידי כוח צה''ל (צילום: דובר צה''ל)