התעשייה האווירית חשפה היום (שלישי) מערכת מכ''ם חדשה לאיתור וזיהוי מטרות אוויריות. המערכת שפותחה על ידי אלתא מערכות, חברת בת של התעשייה האווירית הישראלית, מאפשרת לייצר תמונת מצב באוויר על ידי איתור של מטרות אשר אינן פולטות תשדורות במהלך הטיסה.

הפיצוי על ה-F35 לאמירויות? הפצצה הקטלנית שעשויה להגיע לישראל מארה"ב

עדי דולברג, מנהל מפעל מודיעין באלתא תעשייה אווירית אמר היום כי המערכת החדשה "תעניין כל מדינה בעולם בגלל שכולם רוצים לדעת מה קורה בשמיים, בין אם מדובר בטיסה אזרחית או כלי טיס צבאי או אפילו כלים בלתי מאוישים".

מטוסי F-35 "אדיר" של חיל האוויר. צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיף מנהל מפעל מודיעין באלתא: "אנחנו גאים להציג את המערכת החדשה שפיתחנו שיכולה לזהות ולסווג איומים אוויריים מבלי להסגיר את מיקומה של המערכת. היא יוצרת תמונה אווירית שיכולה להיות מוצגת לבדה, או כתמונה נוספת על מערכות מכ''ם לשליטה אווירית כחלק מתמונה שלמה יותר של הסיטואציה באוויר".

"התחנות משתמשות בתדר נמוך שהוא טוב מאוד עבור איתור מטרות המשתמשות בחתימות מכ''ם נמוכות", אמר דולברג שגם הוסיף: "בניגוד למכ''ם, למערכת שלנו יש אות נמוך מאוד אז גם אויב רוצה לשבש או להשמיד את המערכת, הם לא יודעים איפה היא ממוקמת".

מטוסי F-35i, ארכיון (צילום: דובר צה''ל)
מטוסי F-35i, ארכיון (צילום: דובר צה''ל)

לשאלה האם המערכת תהיה מסוגלת לזהות מטוסי F-35, ענה דולברג: "המטוס הספציפי הוא מטוס שמאוד קשה לזהות ולהתחקות אחריו באמצעות רדארים אקטיביים, אך המערכת שלנו טובה מאוד לשימוש מול המערכות הקיימות במטוסי ה-F-35".

לסיום אמר דולברג כי כבר יש שיחות מתקדמות למכירה של המערכת ללקוח אחד לפחות וכי הוא מאמין שהמערכת תהיה אופרטיבית ותישלח ללקוח בשנה הקרובה.