"מביא ניסיון עשיר": מנכ"ל משרד הבריאות הפורש, משה בר סימן טוב, הצטרף היום (רביעי) כחוקר אורח למכון למחקרי ביטחון לאומי, בראשות אלוף (במיל) עמוס ידלין. במסגרת זו, צפוי בר סימן טוב להוביל את עיסוק המכון במקומה של מערכת הבריאות כרכיב מרכזי בתפיסת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ולערוך מחקרים ומסמכי מדיניות, בשיתוף חוקרים בכירים.

כמו כן, יעסוק בר סימן טוב במחקר האיזון הנכון בין הצעדים להתמודדות עם משבר רב ממדי - כלכלי, בריאותי, חברתי ומנהיגותי, המחייב חיזוק מחקרי של מערכת הבריאות בישראל. ״אני שמח להצטרף למכון ושמח שהמכון מרחיב את תחומי העיסוק המחקרי גם לנושא הבריאות", אמר משה בר סימן טוב, "החודשים האחרונים לימדו את כולנו שהחוסן הלאומי שלנו תלוי בתפקוד נאות של מערכת הבריאות הציבורי, לצד מערכות ציבוריות חשובות אחרות. המכון עוסק באופן שוטף באסטרטגיית הביטחון הלאומי וכעת נושא הבריאות יהיה חלק מובנה מכך״.

קמפיין חבישת מסכות של משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף (במיל) עמוס ידלין, בירך על הצטרפותו של מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר והדגיש כי ״משה בר סימן טוב מביא עמו יכולות חשיבה וניתוח מרשימות בתחום הכלכלי והבריאותי, אך לא פחות חשוב מכך הוא מגיע ניסיון עשיר מחדרי קבלת ההחלטות באחד המשברים הקשים שידעה מדינת ישראל לאחרונה - משבר הקורונה".

עוד ציין ידלין בדבריו כי "במהלך החודשים האחרונים, המכון למחקרי ביטחון לאומי, ביסס מעמד ייחודי, על בסיס המחקרים וגיבוש ניירות העמדה שפרסם על המדיניות הנכונה להתמודדות עם משבר הקורונה על כל ממדיו". ראש המכון למחקר ביטחון לאומי הדגיש: "הצטרפותו של משה תחזק מגמה זו. בכוונתנו להמשיך ולהציג  לציבור ולמקבלי ההחלטות חלופות למדיניות ע"ב מחקר כלכלי, בריאותי וראיה אסטרטגית וארגונית כיצד נכון להתמודד עם המשבר".