"אירופה לא מוכנה": הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, התייחס בשיחה עם ניסים משעל בתכניתו ברדיו 103FM לפיגוע הדקירה הקשה שאירע אמש בכנסיה בניס, בו נערף ראשה של אישה ונדקרו למוות שני בני אדם נוספים.

יחזקאלי התייחס לאירוע זה בצל אירועי הטרור הנוספים שאירעו במדינה בעת האחרונה וטען: "אני חושב שהנושא הכי אקטואלי זה הפיגוע הנוראי שהתרחש בצרפת, בניס. אדם נכנס לכניסה ועורף את ראשם של שלושה מתפללים, זה מרתק לראות שצרפת לא יכולה בחוקה שלה, שרואה את כל הדתות השוות, לא יכולה לבוא ולמגר את הטרור הזה מהשורש".

פיגוע דקירה בניס, צרפת. צילום: רויטרס

מפגע בעצם ערף את ראש של אישה, נכון?
"כן, הייתה עריפת ראשים ודקירות, מדוע לא יודעים? כי גם התקשורת הצרפתית מאוד ממעיטה בתיאורים של מה שקרה. רק לפני שבועיים נערף ראשו של מורה בצרפת".

אז צרפת תחת מתקפת טרור?
יתרה מכך, בכלים שצרפת מפעילה היא לא תצליח והטרור ימשיך להכות בצרפת. אני אסביר. לא מדובר רק הקריקטורות שפורסמו על הנביא מוחמד, יש בצרפת תא של האחים המוסלמים והוא מכשיר בתוך צרפת אנשים לחיות כחלק ממערכת של מדינה אסלאמית בתוך צרפת, וכשזה מגיע לעימות פתאום אתה רואה שהאחים המוסלמים מגנים את הפיגועים ובצד שני תומכים בכל מי שפוגע בצרפתי".

"זה מרתק לראות שצרפת לא יכולה בחוקה שלה, שרואה את כל הדתות השוות, לא יכולה לבוא ולמגר את הטרור הזה מהשורש. לכן הם סופגים פיגועי טרור באופן מתמשך, בארבע השנים האחרונות צרפת סופגת מתקפות טרור יותר מישראל מבחינת המתים. אירופה לא מוכנה להילחם בטרור האסלאמי".

"ב-2017 היה פיגוע במנצ'סטר, אתמול המאבטח הודה שהוא חשד במחבל אך לא יכול היה לבדוק אותו כי פחד שיחשבו שהוא גזען שהוא בדק אותו רק בגלל החזות המזרחית".

"זה לא עניין של הקריקטורה אלא האישור. צרפת מאפשרת לטרור המוסלמי להכות בתוכה, לא נלחמת בו, דיברתי עם עורך העיתון 'שרלי הבדו', הוא אמר 'אנחנו בצרפת אנחנו מדינה חופשית, אתה בא ממדינת כיבוש' ואחרי שנתיים רצחו את אנשי העיתון בפיגוע. צרפת לא יודעת מה מופעל נגדה ומופעל נגד טרור אסלאמי שיטתי".

זירת פיגוע הטרור בניס (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)
זירת פיגוע הטרור בניס (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)

איך העולם הערבי מתייחס לבחירות בארה"ב?
"העולם הערבי מתפלל בעיקר שביידן ינצח, והסעודים ושאר המדינות שטראמפ. מבחינת כל אחד הוא המושיע, טראמפ של העולם הערבי שהחזיר את הסכמי הנשק והכלכלה, מצד שני הערבים יודיעם שהם צריכים להיערך שביידן יהיה והם נערים לזה. אני חושב שחלק מההסכמים עם ישראל זה חלק מההיערכות והעולם הערבי הבין שהוא פחות צריך לסמוך על ארה"ב לאורך השנים כי היא תיקח אנרגיה חלופית לא רק סיפור של נפט, ואם יש תפילה מבחינת העמים הערבים - מצרים האמירויות וסעודיה זה רק בקשה אחת - שטרמאפ ימשיך להזרים להם כסף ולא לדרוש מהם בחירות ודמוקרטיה כמו שביידן יבקש מהם".