ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אודות היירוט שבציעה הלילה מערכת כיפת ברזל של רקטה שהתעופפה מעל עירו.

תיעוד יירוט של כיפת ברזל בשמי גוש דן. צילום: מאיה דמאיו

התעוררת מהבום?
עוד לא הלכתי לישון. האמת, שאצלנו בעיר הרבה חשבו שמדובר ברעמים וברקים, כי בדיוק התחיל מזג האוויר החורפי. אני ישבתי במרפסת מול המחשב, עבדתי בשקט, כשלפתע מכיוון מזרח עלו מולי שני הטילים. כמה שניות לפני קיבלתי את הפושים שהתחילו אזעקות באשדוד, אז היה לי ברור שזו כיפת ברזל. 

לא הייתה אזעקה בבת ים. נכון?
נכון מאוד, לא הייתה אזעקה בבת ים, וחשוב לציין שגם לא היה ירי לבת ים. בשום שלב לא כוון ירי לעבר העיר, ולא הייתה אמורה להיות נפילה בעיר, אבל כיפת ברזל שיגרה מיירטים, או בגלל שהם מגבים את עצמם אם יש יירוטים בדרום ובגוש דן, או מסיבה אחרת, וזה כמובן ייבדק עוד הבוקר. יצאו שני טילים והם התפוצצו והשמידו את עצמם ממש מעלינו. 

קיבלתם אי אלו התראות בימים האחרונים?
לא. לא קיבלנו שום התראה, ואנחנו בקשר רציף עם פיקוד העורף ושאר הגורמים הרלוונטיים. אם היו התראות כמובן שהיינו מעודכנים, אבל במקרה הזה לא הייתה שום התראה. אגב, דקות אחרי האירוע הזה התקשרו לעדכן שלא היה ירי לעבר העיר ושמדובר ברסיסים של כיפת ברזל. דרך אגב אציין שהרסיסים התפוצצו על פני שטח מאוד נרחב בתוך העיר. החלק המרכזי נפל ממש על הטיילת, ורסיסים נוספים נפלו לאורך הרבה מאוד רחובות בעיר, אבל אף אחד לא נפגע. היו טלפונים למוקד, וחלק אפילו התקשרו אליי, אבל לא הייתה פאניקה מאוד גדולה. היו כמה וכמה צעירים שיצאו מהבתים והגיעו למקום כי פתאום היה קצת אקשן והיה עניין, אבל ממש לא הייתה פאניקה וצריך להגיד את זה לזכותו של הציבור. אנחנו כאן עשינו סריקות נרחבות בארבעה בתי ספר יסודיים שנמצאים באותו רדיוס של פיזור הרסיסים בכדי לבדוק שאין נפלים לפני שהילדים מגיעים לבתי הספר, ומצאנו כמה אגב, הקב"ט שלנו מצא עוד רסיסים בסמוך לאחד מבתי הספר. 

אז מה מדאיג אותך יותר הבוקר: מזג האוויר, המתיחות בדרום, או הקורונה?
הקורונה. אנחנו עיר ירוקה ואנחנו עובדים מאוד קשה בשביל להישאר כזו, לכן הציבור חייב להמשיך ולשתף איתנו פעולה.