כוח צה״ל חשף היום (שלישי) זירת מטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה, בדרום רמת הגולן בשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות הנדסה קרבית נטרלו את זירת המטענים שנחשפה, סמוך למרחב בו סיכל כוח צה״ל ניסיון הנחת מטענים לפני כשלושה חודשים. בצבא הדגישו כי "צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל".

בתחילת חודש אוגוסט השנה, חוליית מחבלים ניסתה להניח מטען בגבול סוריה וחוסלה על ידי כוח צה"ל.  כוח מיוחד של יחידת מגלן שביצע מארב באזור דרום רמת הגולן, סמוך למוצב 116, זיהה חוליה של ארבעה מחבלים שהניחו מטענים בקרבת גדר הגבול. כוח צה"ל וכלי טיס של צה"ל ביצעו ירי ופגעו בהם. לא היו נפגעים לכוחותינו בתקרית זו. גם אז האשיםמו בצה"ל את המשטר הסורי באחריות כוללת על התקרית. 

תיעוד מזירת סיכול הפיגוע ברמת הגולן (ארכיון)

חיזבאללה מפעיל באזור רמת הגולן התארגנות טרור של שכירי חרב סורים המופעלים על ידי הארגון, שאחריה עוקבים בישראל כבר כמה שנים. חיזבאללה בונה את התשתית הזו על מנת לבצע פיגועים לאורך הגבול ברמת הגולן, וכן במטרה לאסוף מידע מודיעיני. לטובת הפעולות הללו השתמש חיזבאללה גם באמצעים של הצבא הסורי באזור הרמה, לאורך הגבול.

בשבוע שעבר הפילו כוחות צה"ל רחפן של ארגון הטרור חיזבאללה, שחדר משטח לבנון לשטח ישראל. הרחפן היה במעקב הכוחות לאורך האירוע. לא נשקפה סכנה לכוחות צה״ל וליישובים הסמוכים. כלי הטיס הופל באמצעות לוחמה אלקטרונית.