עשרה בני אדם נהרגו בתקיפה הישראלית הלילה (רביעי) בסוריה, כך מדווח המרכז הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, שלושה מההרוגים הם אנשי צבא סורים וחמישה הם אנשי כוח קודס האיראני. לגי הנשי האחרים לא ידוע אם הם אזרחים לבנונים או עיראקיים. לדיווח אין אישור ממקורות רשמיים בסוריה או באיראן. על פי דיווחים מהימנים יותר, מספר ההרוגים עומד על שלושה אנשי מערך הנ"מ של סוריה.

תקיפה בסוריה, דובר צה"ל

התקיפה הלילה אירעה בעקבות חשיפת זירת המטענים ברמת הגולן. המטרות היו מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני והצבא הסורי. מדובר צה"ל נמסר כי בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע-אוויר. התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, שעל פי צה"ל, בוצעה על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית. לפי דיווחים לא מאומתים בסוריה, ישנם שלושה הרוגים כתוצאה מהתקיפה. מערכת כיפת ברזל נפרסה בצפון.

"חשיפת זירת המטענים אתמול, מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב. צה"ל שומר על מוכנות גבוהה והיערכות לכל תרחיש", נמסר מדובר צה"ל.

"השלמנו הלילה תקיפה של חיל האוויר כנגד מטרות בסוריה כנגד מטרות צבא סוריה וכוח קודס האיראני, בהמשך לחשיפת שלושת המטענים", נמסר מדובר צה"ל. "בחודשים האחרונים אנחנו עוקבים אחר כוח קודס שפועל באזור הזה בעזרת סיורים, תצפיות ואמצעים נוספים מהרגע שיש לנו חשד לסבירות גבוהה להנחת מטענים". דובר צה"ל הוסיף כי ההערכה היא שהמטענים שנחשפו אתמול הוטמנו לפני כמה שבועות על ידי שכירי חרב תושבי האזור בהכוונה איראנית.

במסגרת המתקפה העוצמתית הותקפו בסך הכול שמונה מטרות, בהן מחנה צבאי, מפקדה של כוחות איראניים, מפקדה ראשית בסמוך לדמשק ואזור התעשייה. כמו כן הותקף אתר חשאי המשמש למגורי בכירים איראניים דרום-מזרחית לדמשק וכן מפקדת דיביזיית שבע במרחב רמת הגולן הסורי, משם פועלים כוח קודס ומקדמים פיגועים לעבר מדינות ישראל. בנוסף, הותקף רכב של טילי קרקע אוויר לאחר שהיה ירי לעבר מטוסי צה"ל. "לא נאפשר התבססות איראנית בסוריה וליד הגבול ולא נאפשר למשטר הסורי לארח את הפעילות הזו", נמסר מצה"ל. "מצפים מכוח אונדוף שיממש את האחריות שלו באזור ויאכוף את ההסכמים".