איראן הגיבה היום (ראשון) לתקיפה של צה"ל בשבוע שעבר נגד יעדים של כוח קודס האיראני, בתגובה לחשיפת זירת המטענים בגבול ישראל סוריה בגולן. משרד החוץ האיראני הוציא הודעה, שצוטטה באתר החדשות אל מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, לפיה "מי שרוצה לפגוע בנוכחות של איראן בסוריה יקבל תגובה נחרצת".

תקיפה בסוריה, דובר צה"ל

עוד נאמר בהודעה, כי מדיניות הלחץ המרבי של טראמפ על איראן נכשלה, וכל מי שמגיע לבית הלבן חייב לכבד את זכויות העם האיראני . "כל עוד הממשל האמריקני החדש לא נכנס לתפקידו, איננו יכולים לדבר על חזרתה של אמריקה להבטחותיה שנקבעו בהסכם הגרעין. מה שמעסיק אותנו הוא התנהגות ארצות הברית ולא הצהרות פקידיה. לכן נעקוב בקפידה ובדריכות אחר כל ההתפתחויות וההצהרות בעניין זה", נאמר בהודעת משרד החוץ האיראני. 

לאחר התקיפה בסוריה, צה"ל חשף שבוע שעבר כי יחידת הטרור האיראנית שעומדת מאחורי אירוע הנחת מטען הנפץ בגבול רמת הגולן, היא יחידה 840, המוכוונת על ידי כוחות קודס האיראניים. כזכור, מטוסי חיל האוויר תקפו בלילה שבין שלישי לרביעי בשבוע שעבר מטרות צבאיות בסוריה. 

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי הותקפו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים של כוח קודס האיראני והצבא הסורי. מספר שעות לאחר התקיפה דווח כי עשרה אנשים נהרגו במהלכה - ככל הנראה חמישה איראנים, שלושה סורים ושני לבנונים. בין השאר נטען כי האיראנים הם אנשי משמרות המהפכה, בעוד הסורים הם ככל הנראה לוחמי מערך הנ"מ של צבא אסד.