עיתון אל-אחבאר הלבנוני דיווח היום (שלישי) כי ישראל הסכימה להעביר ציוד רפואי לרצועת עזה, בתמורה להפסקת שיגורי הרקטות לשטח ישראל. לפי הדיווח, ההסכמה הישראלית התקבלה לאחר ירי הרקטה לעבר אשקלון.

קורונה בעזה (צילום: רויטרס)

בדיווח מצוטט גורם בחמאס שאמר לעיתון כי ארגונו העביר מסר לישראל דרך המצרים בו התריעו שהעניינים עלולים לצאת משליטה. לדבריו, הרצועה נתונה בלחץ ומצוקה רבה בשל מצב התחלואה בקורונה, והסביר כי שיגור הרקטות הוא "אינדיקציה ברורה שיש להקדיש תשומת לב ולטפל במקור הבעיה". יחד עם זאת, הוא טען כי ישראל הגיבה שהיא מוכנה למערכה צבאית מאסיבית. 

לדבריו, ישראל סירבה בעבר לאפשר הכנסת ציוד מסוג זה לרצועה, אך קהיר דיווחה כי בעקבות ירי הרקטה לעבר אשקלון לפני שלושה ימים, ישראל הסכימה לאפשר את הכנסת מכשירי ההנשמה שהרשות הפלסטינית שלחה מרמאללה לעזה בתמורה לשמירה על רגיעה.

הציוד הרפואי שמבקש חמאס מתמקד בציוד הנשמה, מסיכות ובדיקות PCR, שכן ברצועה יש רק 100 מיטות טיפול המצוידות במכונות הנשמה ליותר משני מיליון איש, ושיעור התפוסה בהן מגיע כיום ל -70%. כאמור, דווח כי ישראל הסכימה להעביר ציוד נוסף בהמשך מבלי לקבוע תאריך יעד. למרות זאת, הגורם אישר כי ארגון הטרור "אינו מרוצה, ודורש להכניס 40 מכשירי הנשמה ו-10 מכשירי בדיקה חדשים". 

צבע אדום באשקלון, קרדיט אנשי הדממה בפייסבוק
כאמור, ביום ראשון בשעות הערב הופעלה התרעת "צבע אדום" באזור העיר אשקלון ובאזור התעשייה הדרומי של העיר. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. בהמשך דווח כי הרקטה נפלה סמוך למפעל מדרום לעיר ובמקום נגרם נזק רב אך לא היו נפגעים באירוע. בתגובה לירי, צה"ל תקף יעדים של חמאס ברצועת עזה, בהם שני אתרים לייצור רקטות, פיר של מנהרה ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי של חמאס.