הותר לפרסום: שני ההרוגים בהתרסקות המטוס הקל הבוקר (שלישי) הם מדריך טיסה וצוער בקורס טיס של חיל האוויר. המדריך, רס"ן במיל' שהשתחרר לא מזמן מקבע וטס כמוביל רביעייה במטוס ה-F16. הצוער - בשלב המכין, ארבעה חודשים בקורס טיס. עד כה לא ידועה סיבת ההתרסקות ובצה"ל מתחקרים האם נבעה מכשל טכני או בעקבות טעות אנוש. 

האירוע התרחש בסמוך לשעה 11:30 כאשר מטוס סנונית של בית הספר לטיסה שיצא מבסיס חצרים התרסק לאחר כחצי שעה מההמראה בשטח פתוח ליד משמר הנגב, זאת במהלך טיסת אימון במסגרת ההכשרה לקורס טיס. על פי התחקיר הראשוני, הטיסה הייתה טיסת אימון שגרתית ולא מורכבת ובשלב מסויים לא היה שיח בין המטוס למגדל הפיקוח ולא התקבל דיווח מצוות המטוס. למקום האירוע הוקפצו יחידת 669, מד"א וכבאות והצלה. 

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, כינס בשעות האחרונות את כל הנוגעים בדבר והנחה על עצירת טיסות אימונים והכשרה בחיל מהיום בשעה 16:00 ועד להודעה חדשה, כאשר הפעילות המבצעית נמשכת כסדרה. בנוסף, מינה צוות מומחים שיתחקר את האירוע בפיקוד אלוף משנה ובשיתוף חברת אלביט, האחראית על אחזקת המטוס. 

התרסקות מסוק סמוך למשמר הנגב (צילום: אנשי הדממה)
התרסקות מסוק סמוך למשמר הנגב (צילום: אנשי הדממה)



רפי שבע, פראמדיק מד"א שהגיע לזירה שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמר כי "הגענו ככוח רפואי ראשוני לשם תוך חמש דקות, כבר מהאוויר יכולנו לראות את העשן שעולה מהמקום הייתה שם כבאית שהתחילה לעסוק בפעולות הכיבוי. הגענו מהאוויר, ראינו זירה של המטוס מרוסק, לאורך כמה עשרות מטרים. פרקנו מהמסוק שלנו והגענו לזירה, היא הייתה מאוד מאוד קשה. די מהר הבנו שאין מה לעשות עם שני הטייסים". 

כזכור, אירוע דומה התרחש בשנת 2008 כאשר נהרגו מדריך טיסה ופרח טיס על מטוס צוקית, אך מאז לא היו תאונות קטלניות כל כך במסגרת אימונים. מדובר צה"ל נמסר כי ההודעות נמסרו למשפחותיהם וכי צה"ל משתתף בצער המשפחות וימשיך ללוותן.

מטוס הסנונית הינו מטוס גרמני שהחליף בשנת 2002 את מטוסי הצוקית ומי שרכשה אותו היא חברת אלביט, אך נמצא בפיקוח חיל האוויר.