אגף לוט"ר שבמטה לביטחון לאומי עדכן הערב (חמישי) כי חלה עלייה באיום הטרור כלפי ישראלים בחו"ל. המל"ל הזהיר כי לאור האיומים הנשמעים באחרונה מצד גורמים איראניים, ולאור מעורבותם בעבר של גורמים איראניים בפיגועי טרור במדינות שונות, קיים חשש כי איראן תנסה לפעול בדרך זו נגד יעדים ישראלים.

ארונו של המדען האיראני שחוסל פרחיזאדה מובא לטהרן (צילום: רויטרס)

בהודעת המל"ל נכתב כי זירות אפשריות לפעילות כזו, הן מדינות בקרבת איראן – כגון: גאורגיה, אזרבייג'ן, תורכיה, איחוד האמירויות, בחריין, החבל הכורדי בעיראק וכן במזרח התיכון ויבשת אפריקה.

בתוך כך, התריע המל"ל כי ארגוני הג'יהאד העולמי, בדגש על דאעש ותומכיהם, מפגינים מוטיבציה גבוהה להוציא אל הפועל פיגועים (בהמשך לפיגועים שהתרחשו לאחרונה בצרפת, אוסטריה וגרמניה). נשמעות קריאות מצד גורמי ג'יהאד עולמי לפגיעה בישראלים ויהודים. עוד התריע המל"ל כי חלק מגל הטרור האסלאמי הנוכחי עלול להגיע ליעדים המזוהים עם ישראל או לקהילות יהודיות, בתי כנסת, מסעדות כשרות ומוזיאונים יהודים.

המל"ל הזהיר: "מועדי החגים הנוצריים, במהלך דצמבר 2020 וינואר 2021, עלולים להיות אטרקטיביים לפעילות חבלנית עוינת באירופה. על רקע זה, אנו קוראים לציבור המתכנן לבקר בחו"ל ובכלל זאת למשלחות רשמיות ועסקיות לגלות ערנות מוגברת (כולל בקרבת נציגויות ישראל, בתי כנסת ומוסדות קהילה יהודיים), להישמע להנחיות הביטחון של השלטונות המקומיים, להתרחק מאזורים הומי אדם ולהימנע משהייה במתחמים ציבוריים אשר אינם מאובטחים או בסביבת מוסדות שלטון. מומלץ לבדוק מבעוד מועד קיומה של אזהרת מסע ליעד".