בפעם הראשונה מאז חיסול מדען הגרעין האיראני, מוחסן פחריזאדה, התייחס הלילה (בין חמישי לשישי) הנשיא הנבחר ג'ו ביידן להשפעת החיסול על יחסי ארצות הברית ואיראן. בראיון לרשת CNN אמר הנשיא הנבחר כי בעת הזו לא ניתן לדעת עד כמה יפגעו היחסים בין וושינגטון לטהראן בעקבות החיסול.

"אנחנו לא יכולים להרשות לאיראן להשיג נשק גרעיני", טען ביידן שאף תקף את מדיניותו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ בכל הנוגע לאיראן ולהסכם הגרעין. "הוא פרש מההסכם על מנת להשיג תנאים יותר קשוחים. בסוף, זה רק נתן לאיראן את היכולת להשיג רכיבים גרעיניים", הדגיש הנשיא שאף הוסיף כי "איראן מתקרבת לכך שיהיו להם מספיק רכיבים לנשק גרעיני. וכמובן שיש גם את כל עניין הטילים".

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

ביידן אמר כי ארצות הברית לא תוכל להתמודד עם איראן לבד. "זו הסיבה שעלינו להיות חלק מקבוצה גדולה, שמתמודדת לא רק עם איראן אלא גם עם מדינות אחרות כמו רוסיה וסין ושביכולתה לטפל בטווח רחב יותר של בעיות".

בראיון ביידן התעסק בעיקר בנושא מגפת הקורונה המשתוללת בעולם ובארצות הברית בפרט. ביידן הציג גישה שונה לחלוטין לטיפול במגפה מהנשיא המכהן טראמפ וטען כי כבר ביומו הראשון בתפקיד, הוא יבקש מהאזרחים לעטות מסכה במשך 100 ימים. "אני חושב שנראה ירידה משמעותית בתחלואה אם נעשה זאת, המסיכות יחד עם החיסונים, יפחיתו את המספרים משמעותית", הסביר ביידן את החלטתו. למרות שאין ביכולתו של הנשיא לכפות את עטיית המסיכה על האזרחים, ביידן אמר שהוא, קמלה האריס סגניתו ואנשי ממשלו יהוו דוגמה ויסתובבו עם מסיכות.

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן עוטה מסכה (צילום: רויטרס)
הנשיא הנבחר ג'ו ביידן עוטה מסכה (צילום: רויטרס)

ביידן הוסיף כי יבקש מד''ר אנטוני פאוצ'י, המומחה לטיפול במגפות שמונה על ידי הנשיא טראמפ, להישאר בתפקידו ונוסף יפעל למנות אותו ליועץ הרפואי הבכיר ביותר ולחלק מהצוות החדש לטיפול בקורונה שמרכיב ביידן.

בנוסף, הנשיא הנבחר ביידן אמר כי ישמח להוות דוגמה לאזרחי ארה"ב ולהתחסן בפומבי בחיסון לקורונה, זאת על מנת להראות לציבור שאין ממה לחשוש מהחיסון לקורונה. ביידן הצטרף לשלושה נשיאים קודמים, ברק אובמה, ג'ורג' בוש, וביל קלינטון, אשר הודיעו כי בכוונתם להתחסן בפומבי כדי להוכיח שהוא בטוח לשימוש.