יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ אמר היום (שישי) כי ביום ראשון הוא צפוי להיפגש עם שר האוצר ישראל כ"ץ ולדרוש ממנו להחליט על "תקציב מידי או הליכה לבחירות". גנץ אמר את הדברים בסרטון סיכום שבועי אותו העלה לעמוד הפייסבוק שלו, ובו התייחס להחלטתו להצביע בעד פיזור הכנסת וסיפר על חקיקה שברצונו לקדם.

בפתח דבריו אמר השר, כי "כמו כל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם. בחירות הן אינן הדבר הנכון למדינה, אבל הן עדיפות בהרבה על שיתוק שלטוני וניהול פוליטי של משבר בריאותי וכלכלי מהחמורים שידענו. לכן, אחרי שנתניהו החליט לא להעביר תקציב - החלטתי לפזר את הכנסת. למרות שידעתי עם מי אני נכנס לממשלה, חשבתי שגם לו יש גבולות שלא עוברים. לצערי - נתניהו דואג יותר למשפט שלו מאשר למדינה שלו".

הוא ציין כי "כבר בשבוע הבא נקדם חקיקה שתדאג שהבחירות יעלו פחות לקופת המדינה ונתקן גם את חוקי התעמולה כדי למנוע שקרים והסתה. חוק השוויון גם יעלה ויעגן את השוויון והאיסור באפליה לצד תיקון חוק הפונדקאות שיתקן עוול ארוך שנים ומיותר".

"חלקכם בטח כבר שמע שאפגש עם שר האוצר ביום ראשון", אמר גנץ והכריז: "אני אומר כבר מעכשיו באופן ברור: זה או תקציב מיד או בחירות".

בהמשך הסרטון התייחס שר הביטחון למאבק בנגיף הקורונה וסיפר כי "השבוע יצאנו בפרויקט 'ההר הירוק'  לבדיקות קורונה מרוכזת ביישובים בגולן. בסוף השבוע יתגברו כוחות הביטחון את האכיפה במעברים ביהודה ושומרון, ובשבוע הבא אדאג שיכונס קבינט הקורונה בכדי לדון בהגברת האכיפה תחת העיקרון של ירוק וטוב לו - אדום ונעזור לו. סגר שלישי הוא לא גזירת גורל".

לאחר מכן בישר גנץ כי "השרה פנינה תמנו שטה שבה מאתיופיה עם מאות עולים חדשים שיזכו להתאחד עם משפחותיהם אחרי שנים בנפרד", והוסיף כי "מעבר להגשמה הציונית והערכית, יש בני אדם, שגעגועיהם ושאיפתם לבית חדש סוף סוף יתגשמו. אנחנו נדאג שלא רק העלייה שלהם תעבור חלק, אלא גם הקליטה. אנחנו נהיה שם בשבילם".

מוקדם יותר פרסם גנץ סרטון נוסף בדף הפייסבוק של ''אלמונסק'', היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בו קרא לפלסטינים לחזור למשא ומתן ישיר עם מדינת ישראל על מנת להגביר את התיאום בנושא הקורונה. "המזרח התיכון משתנה, זה האינטרס שלכם לחזור לשולחן המשא ומתן".

גנץ טען כי ישראל מוכנה לעזור לפלסטינים בנושא החיסונים לקורונה וכי "נגביר את האכיפה על אי כניסת אזרחים ישראלים לשטחי איי ובי בתיאום עם הרשות". גנץ הוסיף כי בישראל ערוכים לבצע בדיקות לגילוי הנגיף באופן מדגמי, במעברים שבין ישראל לרשות הפלסטינית.

בני גנץ קורא לפלסטינים לשוב לשולחן המו''מ

"נקדם פרויקטים גדולים ברצועת עזה, הוצאה של פועלים, אזורי תעשייה משותפים ופרויקטים בנושאי האנרגיה, מים וחקלאות", מסר גנץ, אך כתנאי למימוש היעדים החדשים, טען שר הביטחון כי יש קודם להחזיר את השבויים והנעדרים הישראלים וכן להפסיק את התחזקותה של תנועת חמאס.

כזכור, אתמול, לאחר חצי שנה של הקפאה העבירה אתמול ישראל לידי הרשות הפלסטינית את כספי המסים של עובדים פלסטינים בסך 3.768 מיליארד שקל, שהצטברו בחודשים האחרונים.

בחודש מאי החליטה הרשות, כצעד מחאה בעקבות הכוונה הישראלית לספח שטחים ביהודה ושומרון באופן חד־צדדי, להפסיק את התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל, ובתוך כך גם שלא למשוך את כספי המסים שלה הנמצאים בידי ישראל. תוכנית הסיפוח, שירדה בינתיים מהפרק, והניצחון של ג'ו ביידן בבחירות בארה"ב היו הסיבות המרכזיות שהובילו את הפלסטינים - לאחר משא ומתן מאחורי הקלעים עם ישראל - לחדש לאחרונה את התיאום הביטחוני והאזרחי ולמשוך גם את כספי המסים שהצטברו.

בתגובה לאולטימטום שהציב גנץ, השיב שר האוצר ישראל כ''ץ כי קבע ביום ראשון שיחה עם שר הביטחון בני גנץ על מנת "להציג בפניו את תוכן תקציב 2021 וחוקי ההסדרים והרפורמות החשובות הנילווים לתקציב, ולוחות הזמנים הדרושים להעברתם בממשלה ובכנסת. אין בכוונתי להפוך זאת לאירוע של התנצחות פוליטית, אלא לדיון מקצועי בהשתתפות הדרגים המקצועיים במשרד האוצר ולתת לעובדות לדבר בעד עצמן". 

שר האוצר הוסיף כי הוא  מקווה שהתבונה והאחריות הלאומית יגברו ויאפשרו לסיים במהירות את הליכי אישור התקציב וחוקי ההסדרים והרפורמות אשר "נדרשים לחיזוק כלכלת מדינת ישראל בימים מאתגרים אלה".