דובר צה"ל פרסם הערב (שבת) כי משלחת של פיקוד העורף ומשרד החוץ, מסייעת זה שלושה ימים לערים בצפון מערב הונדורס, אשר נפגעו מנזקי ההוריקנים שפקדו את מדינות מרכז אמריקה, תוך ליווי צמוד של בעלי תפקידים בכירים במדינה. זאת לאחר שממשלת הונדורס פנתה בבקשה לסיוע, לאור הידע המצטבר של מדינת ישראל בכלל ופיקוד העורף בפרט בהתמודדות עם מצבי חירום. 

בהנחיית שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, המשלחת הגיעה להונדורס במהלך השבוע שעבר. במסגרת הסיוע, נעשה שימוש בכלים מקצועיים וטכנולוגיים שפיתחה מדינת ישראל בשנים האחרונות. המשלחת מיפתה את אזורי האסון ופעילותה מתמקדת בערים שנפגעו באופן הקשה ביותר.

המשלחת מסייעת לאוכלוסייה באזורים שנפגעו, יחד עם מתנדבים מקומיים ותוך הקפדה על הנחיות ההתגוננות מפני הקורונה. נציגת משרד החוץ במשלחת, טל יצחקוב, סיפרה: "המשלחת הישראלית מתמקדת בסיוע לתושבי המקום לחזור לשגרת החיים לאחר פגיעת ההוריקן והכשרת צוותי החירום המקומיים, בהתמודדות עם מצבי החירום".

מפקד יחידת החילוץ הארצית, אלוף-משנה (מיל׳) גולן ואך, אמר: "אנשי המשלחת הינם אנשי מילואים, מומחים בתחומם בעלי ניסיון רב מפעילויות דומות אשר ביצעו ברחבי העולם בשנים האחרונות. הם מצוידים בציוד טכנולוגי לשם מתן מענה מיטבי במשימת הסיוע. מדינת ישראל ופיקוד העורף יוסיפו לתת יד לכל מדינה אשר תצטרך את עזרתנו בכל מקום ברחבי העולם".

בהמשך להודעה, צייץ נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, בחשבון הטוויטר שלו: "אין צורך לדבר באותה השפה. השפה של הסולידריות היא אוניברסלית. תודה למשלחת של אחינו העם בישראל, שבנוסף להערכת הנזק שנגרם מהסופות מביאה מסר של תקווה לעם שלנו".

סיוע של חיילי פיקוד העורף בהונדורס (צילום: באדיבות דובר צה''ל)
סיוע של חיילי פיקוד העורף בהונדורס (צילום: באדיבות דובר צה''ל)


משלחת של פיקוד העורף בהונדורס (צילום: באדיבות דובר צה''ל)
משלחת של פיקוד העורף בהונדורס (צילום: באדיבות דובר צה''ל)