הסרטון שהועלה לרשתות החברתיות לפני כשבועיים, שבו נראה טנק מרכבה של צה"ל נופל מעל גבה של משאית כבדה ומתהפך, היה מחזה נדיר ומעורר דאגה. אולם תחקיר שנעשה לאחר האירוע, כפי שצה"ל מקפיד לערוך לאחר כל מקרה מסוג זה, העלה ממצאים מדאיגים יותר. התברר כי באותו טנק מרכבה ממש, שטופל והוחזר לאימוני גדודי המילואים, התגלתה פעם נוספת תקלה טכנית דומה.

לגורמים שחקרו את המקרה, שאירע במהלך אימון בצפון בקעת הירדן, לא היה ספק שזה היה יכול להיגמר באסון כבד. נהג המילואים שהתהפך עם הטנק, תוך כדי העמסתו על מוביל (משאית להובלת טנקים), נפצע באורח קל מאוד. באורח נס, החייל שכיוון אותו על המוביל עצמו לא נפגע מהטנק שהאיץ לעברו ולאחר מכן התהפך.

מיד לאחר ההתהפכות טען הנהג כי הסיבה לתאונה היא כשל טכני, שגרם לכך שלא היה אפשר לשחרר את דוושת הגז של הטנק. הנהג המיומן, שהעמיס באותו יום ארבעה טנקים אחרים ללא בעיות, לא יכול היה להושיע.

ל"מעריב" נודע כי התחקיר העלה, כאמור, כי באותו טנק ששימש לאימוני גדודי מילואים אחרים אירעה תאונה דומה כשבועיים קודם לתאונה שתועדה לפני כשבועיים וכי הטנק טופל והוחזר לאימונים. השאלה שמתעוררת היא האם תקלה שחוזרת על עצמה פעמיים בתוך תקופה קצרה מעידה על כשל טכני יוצא דופן או על איכות טיפול לקויה בתקלה בפעם הקודמת?

אנשי מילואים אמרו ל"מעריב" כי לאחר שאותה תקלה חזרה על עצמה, נורות האזהרה היו חייבות להידלק במלוא העוצמה וכי היה הכרח להכניס את הטנק לבדיקה ולטיפול יסודיים לפני שיוחזר לאימוני המילואים. מכל מקום, צה"ל צפוי לבדוק היטב גם את המעקב שנעשה אחרי תקינות הטנק, שעבר מיחידה ליחידה כמה פעמים. בבדיקה מעמיקה כזו נשלח הטנק לאחר התאונה לסדרת בדיקות של מומחים במרכז לשיקום ואחזקה, שבין השאר אמורים לקבוע אם התקלה שחזרה על עצמה בשטח, אף שהטנק כבר טופל לאחר הפעם הראשונה, מעידה על רמת אחזקה נמוכה בשטח או על כשל חריג.

מצה"ל נמסר בתגובה: "האירוע מתוחקר בציר הפיקודי ובציר הטכני. בתחקיר הטכני המעמיק התגלתה תקלה פנימית במנגנון דוושת המאיץ, מה שמסביר את העובדה שהדוושה נתקעה במהלך העמסת הכלי על המוביל. עוד עלה מהתחקיר כי תקלה דומה קרתה באותו הטנק שבועיים קודם לכן, אבל אנשי המילואים לא דיווחו על כך לציר האחזקה מכיוון שהתקלה לא הופיעה ברצף. עם זאת, בסוף השבוע שקדם להתהפכות נבחן הטנק במסגרת שגרת הטיפולים הקבועה ונמצא תקין. בעקבות האירוע הופקו לקחים וחודדו נהלים תפעוליים לאנשי הצוות, נהלים פיקודיים בהקשר שגרות טיפולים ונהלים טכניים כגון בדיקה יזומה של כלל הטנקים מסוג זה. עוד הוחלט כי בחיל השריון ובחיל הטכנולוגיה והאחזקה יגובשו מנגנוני דיווח סדורים כדי לצמצם הישנות מקרים דומים בעתיד".