בכירים בשב"כ הודיעו שהם מאיימים להתפטר אם ראש המל"ל מאיר בן שבת, הידוע כמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ימונה לראש השירות. כך דיווח אתמול בכאן 11. על פי הדיווח, לפחות ארבעה מבכירי הארגון כיום, שוקלים לפרוש במקרה של מינויו של בן שבת. יעקב פרי, לשעבר ראש השב"כ, שוחח עם גולן יוכפז וגיא פלג ב-103fm והביע דאגה בעקבות הדיווח.

"זה יוצא דופן בצורה אפילו מדאיגה. מכיוון שבוא נצא מתוך הנחה שהידיעה שנתניהו מבקש למנות את בן שבת לראש השב"כ, אם היא נכונה וזה יכול להתממש, יכולה להיווצר בעיה גדולה מאוד, הן מבחינת אנשים בכירים ובעלי ניסיון רב שיתפטרו והן מבחינת ניהול השירות, ניהול הארגון על ידי אדם שמראש צמרת הארגון או חלק ממנה, הביעה אי אמון או חוסר רצון לשרת תחתיו", אמר ראש השב"כ לשעבר. 

באיש או בסיטואציה?
"אני חושב שזה גם וגם, גם קריצה או יותר מקריצה על איזה שהיא מעורבות פוליטית, וגם אי אמון בכישוריו או ביכולתו של האיש לנהל את הארגון בצורה טובה כפי שאותם בכירים סבורים. זה באמת חסר תקדים, אני סבור שאם יש בשירות הביטחון אנשים בכירים שחושבים שהמינוי או השמועות על המינוי אינן ראויות הם  צריכים לבקש פגישה עם רה"מ ולומר לו באופן אמיץ את דעתם והוא בסופו של דבר הסמכות שתחליט, באישור הממשלה כמובן, מי יהיה ראש השירות. אני חושב שבשירות הביטחון שזה גוף מאוד־מאד צייתן ורוב רובה של העבודה נעשית בחשאיות, פרסום בתקשורת לא יועיל לא לאותם בכירים, לא למינוי הצפוי וודאי לא לשירות הביטחון".

מאיר בן שבת נחשב לאחד המקורבים של נתניהו. למה חשוב לו למנות דווקא לתפקיד הספציפי הזה?
"זו בהחלט אפשרות, ראינו במינוי הקודם של ראש המוסד שאותו מועמד, שלפחות כך דווח שנתניהו רצה למנות אותו, במקום יוסי כהן, ובסופו של דבר נפל הפור על יוסי כהן, דרש מאותו מועמד נאמנות, מן הצהרת נאמנות. אותו בכיר גם אמר בצורה די מתחמקת, לא כשהוא מכריז נאמנות אבל שהוא יהיה לויאלי. יכול להיות שזה בדיוק אותה חזרה".