איש קבע באמ"ן הורשע השבוע בבעילה אסורה של חיילת, פקודה ישירה שלו, תוך ניצול יחסי מרות. איש הקבע, רס"ר בדרגתו מעל גיל שלושים, עצור כבר מאז חודש אוקטובר ועל פי הסדר הטיעון שהושג בין הצדדים, הוא צפוי לגזר דין של בין שנה לשנה וחצי מאסר ופיצוי כספי בסך עשרים אלף ש"ח לחיילת שהתלוננה כנגדו למשטרה הצבאית.

ניצול המרות נמשך במשך כארבעה חודשים בהם קיים הנגד הבכיר יחסי מין עם החיילת ביחידה, יחסים בהם החיילת לא הייתה מעוניינת והעידה כי נכפו עליה תוך ניצול המרות. לאחר כמה חודשים, החיילת אזרה אומץ והתלוננה למהות- מרכז התמודדות ותמיכה שנמצא תחת יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ומשם הדרך לתלונה במצ"ח כבר הייתה קצרה.

הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים בהסכמה כולל מהמתלוננת עצמה, אינו מאשים אומנם את הנגד הבכיר באונס, אבל ניצול המרות במקרה זה כפי שעלה מחקירת מצ"ח היה קיצוני במיוחד, כך שהתביעה דרשה תוקפת מאסר ארוכה באופן יחסי לסעיף אישום של "בעילה אסורה בהסכמה".

הנגד עצור כבר מחודש אוקטובר ובתחילת החקירה טען כי מערכת היחסים הייתה בהסכמה מלאה, אך כחלק מהסדר הטיעון הוא מודה במפורש כי האחריות לניצול המרות האסור היא עליו, ובשל כך למעשה בפועל נכפו עליה יחסי מין בהם לא הייתה מעוניינת.

מדובר צה"ל נמסר: "ביום ראשון השבוע הרשיע בית הדין הצבאי איש קבע, על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות מין תוך ניצול יחסי מרות. על פי הכרעת הדין, איש הקבע ביצע מעשים אלה כלפי חיילת ששירתה תחת פיקודו ותוך ניצול מרותו עליה. הצדדים הגיעו להסדר הטיעון לאחר קיום שימוע. ההסדר כפוף לאישור בית הדין הצבאי וצפוי להיות מוצג לו בחודים הקרובים. הסדר הטיעון גובש על דעתה של נפגעת העבירה".

עוד הדגישו: "צה"ל רואה בחומרה כל מקרה של פגיעה על רקע מיני וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שייכשל במעשין אלו בקרב משרתיו".