ארגון הטרור חמאס נשבע היום (שני) להמשיך להילחם במדינת ישראל "עד שחרור פלסטין, מהים התיכון ועד נהר הירדן". בהצהרה לרגל יום השנה ה- 33 להקמתו, נמסר מארגון הטרור השולט ברצועת עזה כי הוא "ימשיך לשאת את דגל ההתנגדות" נגד ישראל "עד ​​שנשיג את יעדי החופש של עמנו, את זכות השיבה ושיקום אדמתנו ואתרינו הקדושים".

ארגון החמאס הוקדם בשנת 1987, זמן קצר לאחר התחלת האינתיפאדה הראשונה.  אמנת הארגון שפורסמה בשנת 1988 קוראת "לשחרור פלסטין והחלפת ישראל במדינה איסלאמית". חמאס התחייב להתמודד עם "כל הניסיונות לחסל את העניין הפלסטיני ובראשם עסקת המאה", כשהוא מתייחס לתוכניתו של הנשיא טראמפ לשלום במזרח התיכון.

תקיפת יעדי חמאס ברצועה. צילום: דובר צה"ל

חמאס גם התחייב להיאבק בהסכמי הנורמליזציה בין מדינות ערב לישראל, וכינה אותם "חטא לאומי המשרת רק את הפרויקט הציוני באזור". מוסא אבו מרזוק, אשר שייך ללשכה המדינית של חמאס, אמר כי לשכתו פועלת "לפתח את תשתיות ההתנגדות הפלסטינית בצורותיה השונות". חמאס פועל בנוסף להרחיב את ההתנגדות בגדה המערבית כדי להתמודד עם "מזימות ישראליות ואמריקאיות", אמר אבו מרזוק.

אבו מרזוק הוסיף כי חמאס מתמודד בימים אלו עם אתגרים מצד ארה''ב וישראל, כאשר הוא טען כי הם "עובדים בשיתוף פעולה עם כוחות מקומיים על מנת לעשות דמוניזציה לארגון החמאס ובכך מנסים לחבל במקורותיו הכלכליים".

חבר אחר בחמאס, עלי באראכה אמר כי חמאס מבקש בזמנים אלו לבנות קואליציה ערבית-אסלאמית "על מנת להתמודד עם פרויקטים אמריקניים וציוניים העויניים את הפלסטינים ומאבקם". באראכה ציין כי בראש סדר העדיפויות של חמאס נמצא המאבק התודעתי, "לאשר כי העניין הפלסטיני הוא מאבק לאומי ואסלאמי ולא רק מאבק פוליטי". באראכה הוסיף כי לאף מנהיג ערבי או מוסלמי אין את הזכות "לוותר ולו על סנטימטר אחד של פלסטין".