בפעולה משולבת של עם אגף המודיעין בשב"כ, עצר הלילה (ראשון) כוח צה"ל את החשוד בהשלכת בקבוק התבערה לעבר חייל צה"ל, אתמול בחטיבה המרחבית שומרון. לוחמי סיירת גולני עצרו את החשוד והעבירו אותו לחקירת השב"כ.

אתמול בשעות הערב ארע ניסיון הפיגוע כאשר המחבל התקרב לעבר חייל צה"ל ששמר בעמדה צבאית סמוך להתנחלות קדומים. לאחר זמן קצר השליך המחבל לעבר החייל את בקבוק התבערה ונמלט, תוך שהחייל נמנע מתגובה ולא פתח באש. החייל לא נפגע.

לאחר האירוע ועם הפצת סרטון המקרה שצולם באמצעות מצלמת אבטחה סמוכה, נמתחה ביקורת על החייל שלא הגיב בזמן אמת. מצה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום נזרק בקבוק תבערה לעבר לוחם צה״ל סמוך לעמדה צבאית בקרבת היישוב קדומים שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. כוח צה״ל פתח במרדף אחר החשוד, באירוע אין נפגעים ולא נגרם נזק". עוד נמסר, כי האירוע יתוחקר.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה לניסיון הפיגוע: "הסיפור הזה פשוט מטורף. לוחם בגדס"ר גולני חושש לירות במחבל שמצית וזורק עליו בקבור תבערה מטווח אפס (מתחת לבית שלי בקדומים). אבל הלוחם הזה לא אשם. מי שאשם זו מערכת המשפט במדינת ישראל שמתנהגת כמו בסדום. מי שמעמיד לדין את אריה שיף באשמת רצח - שלא יתפלא כשלוחמים מפחדים לירות במחבלים".