מתיחות ביהודה ושומרון: לאחר הערכת מצב, בצה"ל הורו היום (שלישי) לתגבר את הכוחות הלוחמים באוגדת איו"ש, ולעצור את היציאות הביתה. כך הודיע דובר צה"ל. "בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל באופן רציף, הוחלט על תגבור אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים לצורך הגנה ביישובים ובצירים במרחב. בנוסף, הוחלט על עוצר יציאות לכוחות הלוחמים באוגדה החל מהיום", הבהיר דו"צ. 

כזכור, ביום ראשון אסתר הורגן, בת ה-50 נמצאה ללא רוח חיים ביישוב טל מנשה שבצפון השומרון ביום ראשון. המשטרה והשב"כ מעורבים בחקירת הרצח, ועלה החשד שמדובר בפעולה על רקע לאומני. מצוד מתנהל אחר החשודים במעשה.

פיגוע ירי בעיר העתיקה, קרדיט דוברות המשטרה

אמש  סוכל פיגוע ירי בסמוך לשער האריות בירושלים. מחבל חמוש בתת מקלע הגיע בשעות הערב סמוך לשער האריות בעיר העתיקה ופתח בירי לעבר שוטרים שניצבו במקום. לוחמי מג"ב שהיו באזור הגיבו במהירות וניהלו קרב יריות מול המחבל שבסופו הוא נוטרל. נעצר חשוד בסיוע למחבל.

היום, בלווייתה של אסתר, אמר יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, כי "על ממשלת ישראל לתת תגובה ציונית לפשע הנוראי הזה ולהקים ישוב חדש בשומרון לזכרה, הכפל את הישוב טל מנשה. אדוני ראש הממשלה עזרו לנו להמשיך בדרכה של אסתר בהוספת אור". הוא הוסיף: "אנחנו מבטיחים להיות עם המשפחה לתמיד, לרוצחים הברברים אני אומר לעולם לא נישבר, עם ישראל חזק ממכם".