סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה הלילה (שישי) כי מערכות ההגנה האווירית של סוריה הופעלו נגד תקיפה ישראלית באזור העיר מסיאף שבמערב המדינה. משרד ההגנה הסורי הודיע כי התקיפה בוצעה באמצעות מספר טילים ששוגרו מצפון לבנון. עוד נמסר, כי "מערכות ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את התקיפה והפילו את רוב הטילים".

גורמים בכירים במדינה אישרו למרכז הסורי לזכויות אדם כי בפעולה הותקפו מחסנים של אמצעי לחימה ומפקדות של מיליציות פרו איראניות ושל כוחות המשטר, סמוך למרכז למחקרים מדעיים שבאזור. בנוסף, הם אישרו דיווחים על הרוגים בתקיפה, אך היקף הנפגעים והנזק טרם נודע.

תקיפת צה"ל בסוריה. צילום: דובר צה"ל

לפני כחודש דיווחה "סאנא" כי ישראל תקפה יעדים בדרום קוניטרה, סמוך לגבול, ומדרום מזרח לדמשק. על פי דיווחים בטלוויזיה הסורית מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו ויירטו מטרות. 

המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח יום למחרת על מותם של 19 חברי מיליציות פרו-אירניות, בהם שני מנהיגי הקבוצות, שנהרגו מתקיפות אוויריות של ישראל בחלקה הצפוני של סוריה, מזרחית לעיר דיר א-אזור. לפי הדיווח, באירוע היו גם פצועים באורח קשה ונגרם נזק לרכוש.

שבוע קודם לכן תקף צה"ל מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני והצבא הסורי בסוריה, במסגרתן נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע-אוויר. לפי הדיווחים של מרכז המעקב הסורי, ארבעה עשר בני אדם נהרגו, בהם שלושה קצינים בצבא הסורי וחמישה נתינים איראנים שמשתייכים לכוח קודס.