אחרי חודש של שקט: מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה (שבת) יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות משטח הרצועה לשטח ישראל אמש. דובר צה"ל מסר כי במהלך התקיפה הותקפו אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתית תת קרקעית ועמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. הפלסטינים דיווחו כי בית החולים לילדים "אל דורה" ומרכז יום לבעלי צרכים מיוחדים נפגעו אף הם בתקיפה וכי שני פלסטינים נפצעו קל בהפצצות.

כאמור, התרעת צבע אדום נשמעה אמש במרחב אשקלון, אזור התעשייה הדרומי אשקלון וזיקים. דובר צה"ל מסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

ממד"א נמסר לא התקבלו קריאות על נפגעים בגוף, למעט נפגעי חרדה בודדים. לפי דיווחים פלסטיניים, חמאס הורה לפעילים לפנות עמדות ולהתרחק מנקודות התצפית הסמוכות לגבול הרצועה מחשש לתגובת צה"ל.

תיעוד יירוט הרקטה מעל אשקלון (צילום: חדשות הדממה בפייסבוק)

כזכור, לפני כחודש נגרם נזק רב למפעל באזור התעשייה הדרומי של אשקלון עקב פגיעת רקטה שנורתה מהרצועה לשטח ישראל. בתגובה לשיגור, כלי טיס של חיל האוויר תקפו 12 יעדים של חמאס ברצועת עזה, בהם שני אתרים לייצור רקטות, פיר של מנהרה ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי של חמאס.