שוב תקיפה בסוריה: על פי דיווח ברשת הטלוויזיה הסורית סאנא, מערכות ההגנה האווירית הופעלו אמש (רביעי) בשל תקיפה אווירית ישראלית באזור דמשק, שכוונו לבסיסים צבאיים המשמשים את קבוצת חיזבאללה הפרו-איראנית בלבנון. על פי הדיווח, תושבים באזור הבירה שמעו הדי פיצוצים באוויר.

"ההגנה האווירית שלנו הגיבה לתקיפה ישראלית אווירית על כמה יעדים באזור הדרום", אמר דובר צבא סוריה. שני עריקים צבאיים אמרו כי השביתות פגעו באזור כיסווה בפאתי הדרום של הבירה דמשק ובסיסים צבאיים המשמשים את קבוצת חיזבאללה הפרו-איראנית בלבנון. על פי הדיווחים התרחשו מספר גלי תקיפות.

כזכור, לפני כשבוע כלי התקשורת בסוריה דיווחו על אירוע דומה, שבמהלכו נהרג אדם אחד וכן נרשמו מספר פצועים. גם לפני שבועיים, סוכנות הידיעות סאנא דיווחה על תקיפה ישראלית באזור העיר מסיאף שבמערב המדינה.

אתר התקיפה בסוריה (צילום: ImageSat International (ISI))
אתר התקיפה בסוריה (צילום: ImageSat International (ISI))

משרד ההגנה הסורי הודיע לאחר אותה תקרית כי היא בוצעה באמצעות מספר טילים ששוגרו מצפון לבנון. עוד נמסר באותו הדיווח כי: "מערכות ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את התקיפה והפילו את רוב הטילים".

"פגענו השנה ביותר מ-500 יעדים בכל החזיתות, בנוסף למספר משימות חשאיות", אמר הרמטכ"ל אביב כוכבי בתגובות שפורסמו בכלי התקשורת בישראל והתייחסו לאותה תקיפה.

על פי דיווחים בסוכנויות הידיעות, גורמי מודיעין מערביים טוענים כי ההתקפות המוגברות של ישראל על סוריה בחודשים האחרונים הן חלק ממלחמת צל שאושרה על ידי ארצות הברית וחלק מהמדיניות האנטי-איראנית שהתערערה בשנתיים האחרונות בכוח הצבאי הנרחב של איראן.

מערכות ההגנה האווירית בסוריה מופעלות נגד תקיפה שמיוחסת לישראל (צילום: רויטרס)

גורמים בכירים במדינה אישרו למרכז הסורי לזכויות אדם כי בפעולה הותקפו מחסנים של אמצעי לחימה ומפקדות של מיליציות פרו איראניות ושל כוחות המשטר, סמוך למרכז למחקרים מדעיים שבאזור. בנוסף, הם אישרו דיווחים על הרוגים בתקיפה, אך היקף הנפגעים והנזק טרם נודע.