המרכז הסורי לזכויות האדם הודיע היום (רביעי) כי בתקיפה הלילה במרחב אל-בוכמאל ודיר א-זור נהרגו לפחות 57 בני אדם. בין ההרוגים ניתן למנות חיילי צבא סוריה, לצד חברי מיליציות פרו איראניות רבים. על פי דיווחים לא מאומתים נוספים צפוי להגיע מספר ההרוגים בתקיפה ליותר ממאה.

הלילה דיווח סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה  כי חיל האוויר הישראלי תקף בכמה מוקדים במדינה. עפ"י הדיווחים, התקיפות המיוחסות לישראל, בתקשורת הסורית מכנים את התקיפה כ"מסיבית ביותר של ישראל אי פעם".

מערכות ההגנה האווירית בסוריה מופעלות נגד תקיפה שמיוחסת לישראל (צילום: רויטרס)

מרחב אל-בוכמאל קרוב למעבר הגבול בין סוריה ועיראק המצוי בשליטת המיליציות הפרו איראניות. מעבר זה משמש לביצוע הברחות נשק ותחמושת רבות העובר בציר איראן-עיראק-סוריה-לבנון, ובוצעו בו בעבר תקיפות רבות, הן על ידי כלי טיס ישראלים והן על ידי כלי טיס אמריקאים. 

במרחב דיר א-זור המצוי אף הוא במזרח המדינה נמצאים על פי ההערכות בסיסים ומפקדות רבים המופעלים על ידי הכוחות הנאמנים לאיראן. ההערכות גורסות מאופסנים בהם הנשקים המוברחים הרבים, לפני המשך מסלולם למרחב רמת הגולן הסורית ולידי ארגון חיזבאללה בלבנון.

הבוקר ציטטה סוכנות הידיעות AP בכיר אמריקאי המסביר על שיתוף הפעולה בין ישראל וארה"ב, אשר הביא לתקיפה הנרחבת. בדיווח, שצוטט ברחבי העולם, נכתב כי "התקיפות האוויריות בוצעו באמצעות מודיעין שסופק על ידי ארצות הברית, וכוונו לסדרת מחסנים בסוריה, המשמשים בין היתר לאחסון כלי נשק איראנים". הבכיר צוטט בסוכנות הידיעות כשהוא מציין כי במחסנים היו גם רכיבים הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית.

התקיפה מצטרפת למספר אירועים אחרונים המיוחסים לישראל, כאשר האחרון ביניהם התרחש בשבוע שעבר בפרברי דמשק. אז דווח כי הופעלו מערכות הנ"מ, וכי חייל סורי נהרג במקום. הידע של התקיפה המדוברת היה מחסני נשק באזור השייך למילציות פרו איראניות. בסה"כ דווח בחודש האחרון על לפחות ארבע תקיפות המיוחסות לצה"ל.